Unes 37.000 persones s’han apropat a la plaça Catalunya de Barcelona per gaudir del centenar d’activitats del Festival de Nadal i de la Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària, que s’han celebrat en tots dos casos des del 19 fins al 30 de desembre. Més de 18.000 persones de totes les edats han assistit als espectacles culturals que s'han fet els últims 12 dies, i unes 19.000 han visitat i comprat a les paradetes de consum responsable, sobretot als vespres, ha informat l'Ajuntament.

Les activitats del Festival de Nadal han tingut més de 18.000 espectadors i participants. Durant 12 dies, l’espai central de la plaça s’ha omplert d’espectacles d’arts escèniques i de música adreçats a totes les franges d’edat. En total, 20 espectacles amb un centenar de sessions i activitats i 140 artistes a l’escenari. Al matí s’han programat espectacles familiars, a la tarda espectacles de mig format d’arts escèniques i espectacles musicals, i al vespre, 4.500 persones han assistit a les representacions de la Cançó de Nadal, de la companyia Insectotròpics.

La Fira de Consum Responsable

Per la seva banda, 19.000 persones s’ha apropat a la VI Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària en la que ha estat l’edició més diferent per la reducció de paradetes i d’aforament, seguint les indicacions de les autoritats sanitàries. En conjunt, s’han adquirit 5.500 productes. Les dades confirmen que la fira ha estat visitada, en especial, a la franja horària del capvespre.

Un total de 45 empreses i organitzacions del consum responsable i de l’economia social i solidària han pogut oferir els seus productes en un any socioeconòmicament molt difícil. Així, la fira ha permès mostrar un àmbit singularment resilient i que contribueix a la reactivació i l’economia dels barris, en la línia del que marca l’Estratègia de Ciutat Economia Social i Solidària 2030 i, a la vegada, convidar la ciutadania a tenir un paper actiu vers la transició ecosocial per superar les actuals crisis socioeconòmica, sanitària i climàtica.

Enguany, a la fira, cada paradeta, juntament amb els seus productes, ha mostrat mitjançant un plafó en format de recepta les seves pràctiques concretes de consum responsable i ESS. Els visitants, a més de conèixer el receptari de totes les casetes, han pogut crear les seves pròpies receptes i compartir-les a xarxes amb l’etiqueta #TenimLaReceptaCR.

El consistori va decidir mantenir la Fira de Consum Responsable i Economia Social i Solidària amb dos objectius principals: d’una banda, donar a conèixer al conjunt de la ciutadania l’existència de productes, serveis i activitats d’empreses i entitats que promouen i permeten practicar un consum responsable i de proximitat. I de l’altra, poder conèixer pràctiques concretes de consum i d’hàbits quotidians en la vida de les persones, que permetin reflexionar sobre les decisions que els consumidors poden aprendre.