Més de 33.000 dones vestides amb samarretes roses per reivindicar la importància de la prevenció i la investigació en la lluita contra el càncer de mama han participat aquest diumenge a la Cursa de la Dona. La guanyadora d'aquesta edició ha estat la barcelonina Cristina Silva, que amb un temps de 26 minuts i 47 segons ha estat la més ràpida a completar els 7,7 quilòmetres del nou traçat de la cursa, amb sortida al passeig de Pujades, entre els carrers de Nàpols i Wellington, i arribada al passeig Lluís Companys en un circuit pràcticament circular. Silva ha travessat la meta en solitari, seguida per Sara Benedí (27.15), Anna Beltrán (27.35), Laura Vílchez (28.35) i Silvia Segura (28.39).
Amb una participació massiva, que ha recuperat nivells previs a la pandèmia, i en un ambient festiu, corredores de totes les edats han recorregut diverses artèries del centre de Barcelona com el carrer Marina, el passeig de Colom, l'avinguda Paral·lel, el carrer del Comte d'Urgell i la Gran Via de les Corts Catalanes. Després de la cursa, algunes de les participants, que han lluït el 016 als dorsals —el telèfon d'atenció a les víctimes de violència masclista, que no deixa empremta a la factura telefònica—, s'han sumat al festival de fitness i aeròbic organitzat als voltants de l'Arc de Triomf.
Abans de la sortida, l'organització ha homenatjat la triatleta paralímpica Eva Moral, bronze a Tòquio 2020 i acabada de classificar per als Jocs Paralímpics de París 2024, i l'atleta paralímpica Melani Berges per la seva contribució a l'esport femení i a la societat. "Tòquio va ser un somni complert. Poder viure ara la meva segona experiència amb la meva família serà una meravella. Queda ja menys d'un any al davant i serà un repte molt difícil tant físicament com mentalment, però als esportistes ens encanten els reptes, així que estic preparada", ha dit Moral sobre el seu bitllet per a París 2024.
Bon dia Barcelona! 🤗
— BCN Esports (@BCN_esports) November 12, 2023
Ha arribat el dia!
🙌 Comencem la 19a edició del circuit de la Cursa de les Dones Central Lechera Asturiana Barcelona 2023! pic.twitter.com/aNZdQZOzrj
Més enllà de promoure l'esport i l'adopció d'hàbits saludables entre les dones, el component solidari és un dels pilars de l'esdeveniment, que a final d'any donarà 75.000 euros a l'Associació Espanyola contra el Càncer i seguirà donant suport econòmicament a tres fundacions dedicades a protegir les dones en diferents àmbits: Wanawake Dona, Fundació GEICAM i Clara Campoamor. Barcelona ha estat la novena i última parada anual del circuit de la Cursa de la Dona, que va començar a Las Palmas de Gran Canària el 12 de març i posteriorment va passar per València (23 d'abril), Madrid (7 de maig), Vitòria (21 de maig), Gijón (18 de juny), La Corunya (24 de setembre), Sevilla (8 d'octubre) i Saragossa (22 d'octubre).
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!