L'estat espanyol passa de Catalunya?

Segons l'últim informe de la Intervención General de la Administración del Estado (IGAE), corresponent al primer semestre del 2023, dels 2.276 milions d'euros que l'estat espanyol havia previst invertir a Catalunya, només en va invertir 370, és a dir, un 16% del total. I des d'aquí, encara podem estar contents, perquè al llarg del 2022 la inversió va ser un 15,7% de la prevista i el 2021 un 13%. Tot això, és una mostra més de la crònica manca d'execució de les inversions estatals a Catalunya.

I quina és la comunitat que lidera el rànquing d'execució pressupostària? Doncs sí, ho heu endevinat, és la comunitat autònoma de Madrid. Durant aquest mateix període de temps que a Catalunya s'han executat el 16% de les inversions a Madrid se n'han executat el 52,7%. A la resta de comunitats l'execució de les inversions va oscil·lar entre el 20 i el 40%.

Amb tot això, tenim una mostra més del conegut efecte de capitalitat del que gaudeix Madrid, més enllà de les infraestructures, l’execució es dispara per la inversió vinculada a les fundacions i altres organismes que només té la capital de l'Estat, com per exemple els ministeris. Històricament parlant, en els últims anys, Madrid ha tingut sempre execucions de més del 100%, mentre que a Catalunya i a la resta de comunitats aquesta sempre ha estat per sota del previst. És per això que preguntem: creus que l'estat espanyol passa de Catalunya?

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!