Fortes pluges, tempestes, ventades i pedregades a la vista! La previsió del temps anuncia un fort canvi que afectarà de ple tot Catalunya. Regarem el país i refrescarà. De moment, però, no ens arribarà cap gran baixada de les temperatures i, per tant, tindrem el temps ideal per garantir una bona temporada de bolets que enguany ha començat molt puntual gràcies a les pluges del mes d'agost. Quin temps farà per la Diada? Quan arribaran les fortes pluges, tempestes i calamarsades a Catalunya? Quants litres cauran i en quines comarques plourà més? Si voleu conèixer la resposta a aquestes i altres preguntes no us perdeu tots els detalls de la previsió en aquest vídeo:
🔴 VÍDEO: Quin temps farà per la Diada? Canvis molt importants a la vista!
Bolets a dojo!
La temporada de bolets arrenca més puntual que mai i les previsions de cara a l'inici de la tardor són molt optimistes. Aquests dies ja podem trobar ceps i rovellons a moltes comarques, sobretot al Pirineu i al prepirineu. També hi ha llenegues, rossinyols i pebrassos. I atenció perquè els propers dies sortiran camagrocs a moltes comarques. Quan plou a final d'agost, la temporada de camagrocs acostuma a ser molt bona. Així ho asseguren diversos experts boletaires en declaracions a ElNacional.cat. Tot seguit podeu veure fotografies d'alguns dels bolets que, aquests dies, podem trobar al Berguedà, la Cerdanya, el Ripollès, l'Alta Ribagorça, els Pallars Jussà i Sobirà, a l'Alt Urgell i al Principat d'Andorra:



Xàfecs i tronades sorpresa!
La previsió del temps anuncia bones notícies pels boletaires perquè esperem una tongada de fortes pluges, tempestes i pedregades a Catalunya. De moment aquest dimecres es presenta assolellat a la majoria de comarques però atenció perquè tindrem sorpreses en forma de xàfecs o tronades de curta durada a les comarques de Tarragona. Els ruixats també es poden presentar de manera esporàdica a la costa de Barcelona. A gran part del país, però, dominaran les estones de sol amb temperatures una mica més baixes. Dijous, el temps serà estable a tot el país. Divendres, també farà sol amb ruixats aïllats de mitja tarda a Osona, Berguedà, Vallès Oriental i a les comarques de Girona. Les tronades seran més generals al Pirineu. Dissabte tindrem un dia insegur amb nuvolades que, de cop i volta, deixaran gotellades a qualsevol punt del país. Tindrem moltes hores (la majoria) sense pluja pero ens sorprendran alguns xàfecs de curta durada i de distribució molt irregular.

Arriben fortes pluges, tempestes i pedregades
La Diada es presenta assolellada, càlida i molt xafogosa amb màximes d'entre 30 i 35ºC a la majoria de pobles i ciutats del país. Cauran tempestes de tarda al Pirineu i, esporàdicament, en altres punts del nord-est del país però no plourà ni a Barcelona ni a la majoria de comarques catalanes. La veritat és que la Diada se salvarà de miracle perquè, poques hores després, la matinada del proper dilluns, arribarà una forta tongada de pluges i tempestes a tot Catalunya. La setmana que ve, per tant, començarà amb paraigües a tot el país i refrescarà.
