La borrasca Benjamin ha provocat un temporal de vent de primera categoria a Catalunya aquest dijous amb ràfegues fortes de 80 a 100 km/h a moltes comarques. El pas d'un front atlàntic també ha deixat algunes precipitacions al vessant nord del Pirineu i quatre gotes a Lleida. Aprofiteu aquest divendres de pausa i transició, perquè el temps tornarà a complicar-se el cap de setmana per un front estacionari força actiu que podria reactivar-se al mar Mediterrani i augmentar notablement la inestabilitat. Prepareu el paraigua, la roba d'abrigar i el nòrdic perquè passarem d'una situació d'estiu a la tardor avançada en poques hores. La responsable serà una invasió polar per una glopada d'una massa d'aire fred del nord darrere del front de dissabte. En el següent vídeo t'expliquem els ets i uts del canvi de temps:

Subscriu-te a YouTube

 

El temps a Catalunya: pronòstic per a divendres 24 d'octubre

La previsió del temps anuncia un dia estable i de transició amb menys vent que dijous. Cel enterbolit o enteranyinat per bandes de prims translúcids i semitransparents que deixaran filtrar el sol. Núvols més freqüents a les Terres de l'Ebre i l'Empordà durant el dia, però sense pluja. A partir del vespre i la nit entrarà per Ponent una franja de núvols més espessa que avançarà d'oest a est. El vent afluixarà notablement i només quedarà alguna ràfega moderada de mestral al Camp de Tarragona. La disminució del vent donarà pas a una patacada de la temperatura que refrescarà l'ambient i retornarà la tardor. Màximes properes als 20 ºC o poc més, mentre que les nits tornaran ser fresques com pertoca per l'octubre, abrigueu-vos i que no us agafi per sorpresa!

Mapa setmana Catalunya 24 10
Mapa setmana Catalunya 24 10

 

El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana

Es presenta un cap de setmana plujós i de tardor amb molta fresca. Dissabte arribarà un front estacionari força actiu que augmentarà la nuvolositat i la inestabilitat. Cel tapat, gris i rúfol amb una possible tongada de pluges generals i localment generoses, agafeu el paraigua! La temperatura continuarà de baixada i les màximes quedaran per sota dels 20 ºC en conjunt amb poc contrast entre el dia i la nit per la cobertura de núvols. Diumenge entrarà la massa polar després del front i serà un dia inestable i fresc. Episodi de pluges en forma de ruixats irregulars i mal repartits entre les comarques de Girona i Barcelona, localment amb alguna tempesta o calamarsada per una possible reactivació de les precipitacions a la costa central. Neu al Pirineu per damunt dels 1.500 metres, tot i que els gruixos haurien de ser poc destacables i més probables al vessant nord. Ambient de tardor avançada i típic de novembre. De fet, la temperatura tocarà fons dilluns o dimarts al matí (depenent de la costa i l'interior/valls) amb mínimes inferiors dels 10 ºC a molts pobles i ciutats i algunes gelades febles al Pirineu i l'interior. Millora del temps la setmana vinent fins dimecres amb sol, clarianes i pocs núvols en espera d'un nou canvi de temps a partir de dijous per una borrasca atlàntica que enviarà pluges del sud-oest. En parlarem cada dia des del temps d'ElNacional.cat.

Mapa setmana Catalunya 23 10
Mapa setmana Catalunya 23 10

 

🌳 Estàs compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GREEN, on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.