Es confirma el despenjament d'una DANA debilitada o embossament d'aire fred en altura. No sempre són sinònim d'aiguats o tempestes i aquesta vegada el seu posicionament a Portugal reforçarà la calor. La gota freda té un nucli molt reduit i dèbil que deixarà Catalunya fora del seu radi d'acció inestable.
Ara bé, la seva rotació ciclònica, en contra de les agulles d'un rellotge, servirà per bombejar, de sud a nord, una massa d'aire molt càlida d'origen africà. La llengua calenta pujarà per la Península, passarà per sobre de Catalunya i arribarà fins a França i el sud del Regne Unit. El termòmetre s'enfilarà els pròxims dies fins als 40ºC al sud d'Espanya, fins als 35 ºC a Ponent o fins als 32 ºC a París i Londres. Quina calor per maig!
El temps a Catalunya: pronòstic per a divendres, 22 de maig
La previsió del temps anuncia un dia molt tranquil per la influència d'un anticicló robust. Cel assolellat en conjunt amb només alguns núvols d'evolució diürna al Pirineu i Prepirineu. Nuvolades poc desenvolupades que no deixaran tempestes ni grans pluges. Boira marítima davant de les platges, sobretot de la Costa Brava, però sense endinsar-se a la costa.
Vent feble de marinada que es reforçarà a primera hora de la tarda en altiplans i punts enlairats del prelitoral, el sud de Lleida, la Conca de Barberà i l'Anoia. Aquesta brisa marina mantindrà les temperatures controlades i frenades als pobles i ciutats de la costa, al voltant dels 24 ºC a 26 ºC majoritàriament. Per contra, el termòmetre es dispararà a l'interior amb màximes de 30 ºC a 35 ºC que escenificaran un ambient càlid com si fos l'estiu.

Delta de l'ebre @eltempsTV3 @TomasMolinaB @Canal21Ebre @canalte @alcantara_alb @enricagud @Vakapiupiu @aguaitacat @eloicordomi @gemmapuigf @SergiLoras @lasextameteo @btveltemps @cat_meteo @meteocat @Monica_Usart @SoniaPapell @XFreixes @3CatInfoeltemps @SergiLoras @arnauurgell pic.twitter.com/cGevpHPa1w
— Joel (@joelduraports) May 21, 2026
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
Es presenta un cap de setmana molt aprofitable a Catalunya amb bones condicions per planificar activitats exteriors i un estat de les platges favorable començar a remullar-se i refrescar-se. Dissabte de sol en general i nuvolades al Pirineu que descarregaran algun ruixat o tempesta com a novetat. Repetició de la jugada diumenge amb només alguns xàfecs de tarda en sectors de muntanya del Pirineu, sense afectar a la resta. El cumulonimbus deixaran encluses que enterboliran el cel a partir del vespre a l'interior i al prelitoral, però sense pluja.
Temperatures molt altes per a les dates amb calor moderada i les primeres nits tropicals, (quan el termòmetre no baixa dels 20 ºC) en zones de la costa, com a Barcelona, el Delta de l'Ebre i el Cap de Creus. Les màximes tornaran a fregar els 35 ºC a Ponent i l'interior de l'Ebre, en principi sense rècords.
Altes pressions tossudes que tindran corda per estona i el primer tram de la setmana vinent continuarà el temps estable i monòton amb més sol que núvols i només alguns ruixats al Pirineu. De moment, no s'entreveuen canvis de temps en aquest maig i marxarem al juny sense més pluges fora del Pirineu.

Bon dia, parheli de bon matí amb una mínima alta, 17,7 graus al barri de #Montbau #Barcelona #Meteo pic.twitter.com/6YzjuDinUQ
— Jordi Campos (@jordicampos) May 21, 2026
Bon dia, sortida del sol d'aquest matí de dijous amb núvols prims, temp 14ºC des de #Cardedeu @AlfredRPico @eltemps_rtve @SoniaPapell @SergiLoras @btveltemps @tempsdemeteo @3CatInfoelTemps @ARAmeteo @elnacionalcat @VOrientalTv @PereLl65 @TomasMolinaB @meteo_garraf #ElTemps3Cat pic.twitter.com/NhIPLlletd
— Miguel Angel Ciudad (@MiguelCiudad) May 21, 2026