Per a sorpresa de ningú, Xiaomi ho ha tornat a fer. El seu últim smartphone, l'esperat Xiaomi 13, ha copiat descaradament el disseny de l'iPhone 14, i això que Apple porta sense canviar el disseny del seu iPhone des de l'iPhone 12. A simple vista, qualsevol podria confondre el nou Xiaomi 13 amb un iPhone, i clarament aquesta és la intenció.
El llenguatge de disseny d'Apple ha estat copiat per moltes empreses en els últims anys, però sens dubte Xiaomi és una de les que més s'ha "aprofitat" del departament de disseny de Cupertino. Des de rellotges intel·ligents que són un clon de l'Apple Watch fins a tauletes idèntiques a l'iPad, fins i tot el seu programari està inspirat en iOS.

L'últim smartphone de Xiaomi està clarament inspirat en l'iPhone 14
Xiaomi no oculta la seva inspiració en Apple
Si algú no gaire entès en tecnologia veiés aquest Xiaomi 13 per primera vegada, pensaria que és un iPhone sense dubtar-ho. El dispositiu compta amb unes vores planes d'acer inoxidable brillant calcades a les que trobem a l'iPhone. Fins i tot han utilitzat un to de blau molt similar a l'acabat blau pacífic que Apple va fer servir amb l'iPhone 13 Pro o el blau de l'iPhone 14.
Mirant-los de cara, l'única diferència clara que trobaríem entre aquest Xiaomi 13 i un iPhone estaria a la càmera davantera. Aquí tenim un petit forat a la pantalla en lloc del notch o la Dynamic Island, però per la resta és molt difícil diferenciar-lo d'un iPhone.

L'iPhone 14 i el Xiaomi 13 són dispositius increïbles
Si ens centrem en la zona posterior, és cert que aquí Xiaomi ha sabut diferenciar-se una mica en el mòdul de càmeres, que ha cobert amb una placa de vidre que cobreix els tres sensors.
Xiaomi ha reconegut en nombroses ocasions que el seu objectiu és ser com Apple i per aquest motiu han creat tot un ecosistema de dispositius. Tanmateix, la majoria són molt similars a les propostes d'Apple, només cal veure els seus auriculars sense fil.
És cert que Xiaomi no és l'única que copia Apple, Samsung també ho ha fet recentment. Tanmateix, sembla que dins de Xiaomi és una regla fixar-se en el que fa Apple per llançar al mercat alguna cosa semblant. I copiant Apple mai arribaràs a ser com Apple ja que sempre estaràs per darrere, això podria ser una bona estratègia fa uns anys, però en aquests moments sembla més un signe de debilitat.