La tecnologia és el futur (i el present) però, si res o ningú no el remeia, per a uns quants milers de treballadors comença a ser passat aquest any que comença: als acomiadaments a Twitter, Facebook i Amazon se li sumen ara els de Xiaomi, que s'apunta a aquesta moda de vendre molt i acomiadar que sembla encanta en les Big Tech.

Xiaomi
 

Optimització de negoci

La justificació amb què pretenen donar sentit a la barbàrie, certament, els les porta: és, diuen aquests senyors xinesos, una optimització de negoci i afecta al 10% d'una plantilla formada (el passat 30 de setembre) per 35.314 persones. D'ells, 32.000 viuen en la Xina i amb l'acomiadament dels 3.500 que se suposa sobren, Xiaomi reduirà la seva despesa en nòmines un 15%. Els treballadors que perdran la seva feina es desentrampen en les divisions de telefonia i serveis d'Internet de l'empresa.

Menys vendes de mòbils

La crisi global, argumenten des de la direcció de la firma, ha alentit la reposició de mòbils i les xifres semblen donar-los la raó: aquest any, a tot el món, s'ha venut un 9% de mòbils menys i, a la Xina, la minvada és dos punts superior: un 11%. Els acomiadats, com sempre passa, sortiran d'entre els últims que van entrar a l'empresa i, pel que sembla, no hi ha marge per recol·locar-los en altres divisions del negoci. En suma, que és el que hi ha, així que, quan aquest Nadal compris algun dispositiu Xiaomi, acorda't, ni es que sigui una mica, dels més de 3.500 treballadors que aquesta tan moderna i amable empresa enviarà o ha enviat ja a l'atur dient-los, això sí, que el que es fa només és una "optimització".