Un empresari italià està darrere del desenvolupament de WhatSim, aquesta SIM de WhatsApp, la qual permet utilitzar l'aplicació de missatgeria WhatsApp a qualsevol part del món i sense necessitat de Wi-Fi ni connexió de Dades. T'expliquem tots els detalls.
En què consisteix WhatSim?
WhatSim és la solució per a aquells usuaris que es vegin obligats a utilitzar el telèfon intel·ligent amb Wi-Fi per conversar per WhatsApp, a causa dels límits de la seva tarifa de dades contractada amb una operadora. O per a aquells usuaris que viatgin per tot el món, els evita haver de consumir dades per roaming.
La SIM, creada per un empresari italià, es pot adquirir per una tarifa plana d'uns 10 euros i costarà la meitat en alguns països encara en desenvolupament, a més de tenir una durada d'un any. WhatSim connecta a 400 xarxes mòbils a través de 150 nacions, cosa que et permetrà estar en contacte amb els teus familiars i amics mitjançant WhatsApp, sense preocupar-te de la teva tarifa de dades, sense acumular càrregues pesades de diners pel roaming i sense haver de buscar de forma desesperada un accés o punt Wi-Fi.
Un empresari italià està al darrere de WhatSim
WhatSim ha estat desenvolupat per Manuel Zanella, un empresari italià de 38 anys, conegut per ser el fundador de Zeromobile, un operador de baix cost italià i que té en el seu haver, la creació del rellotge I´m Watch.
El rellotge intel·ligent I´m Watch
La idea de crear aquesta targeta li sorgeix del viatge a Kenya de la seva lluna de mel, on assegura que va gastar molts diners en fer trucades telefòniques i una SIM similar a WhatSim, li hauria suposat molts menys diners.
"Tothom utilitza WhatsApp, fins i tot quan viatja. Però es necessita una connexió de dades o Wi-Fi, per poder xatejar. El problema més comú és que la connexió de dades de roaming sol ser molt cara i no sempre hi ha Wi-Fi a tot arreu, a més que no sempre és gratuït." Ha dit Zanella en un comunicat de premsa.
No tot està inclòs a la subscripció de WhatSim
Alguna cosa tan atractiva havia de presentar algun problema i és que no tot el que s'enviï per WhatsApp va inclòs en la tarifa anual de 10 euros. Aquesta tarifa només ens permet enviar missatges de text, si volem enviar una foto, vídeo o àudio, haurem de pagar una despesa addicional, que no cobreix la tarifa plana de la SIM.
És aquest l'únic impediment o problema que presenta la WhatSim, que mirant-la amb perspectiva ens permet usar WhatsApp per menys d'un euro al mes, que no està gens malament.
Pots enviar missatges de text, compartir contactes i detallar la teva ubicació actual, però per al més sucós, com enviar fotos, vídeo o notes de veu, hauràs de comprar crèdits per poder fer-ho. Podràs obtenir 1.000 crèdits per 5€, que després podràs gastar per enviar els arxius multimèdia i depenent de en quina part del món et trobis, enviar aquests arxius costaran més o menys crèdits.
Amb més de 700 milions d'usuaris que té l'aplicació WhatsApp en aquests moments i considerant que la idea de Zanella és poder portar a baix cost la seva targeta SIM, uns 5 euros mensuals, als països menys desenvolupats, creiem que ens sembla un bon moviment per part d'aquest empresari italià i una idea revolucionària. Hem conegut aquesta SIM gràcies a Redmond Pie.
Què et sembla el WhatSim? Creus que té utilitat? Pots deixar-nos la teva opinió als comentaris.
També et pot interessar WhatsApp Web ja Està Disponible, Aprèn a Utilitzar-lo