Al ritme que avança el desenvolupament tecnològic cada vegada són més aquelles companyies que intenten aconseguir expandir el seu camp d'actuació mitjançant les seves aplicacions. Una d'aquestes plataformes, al capdavant d'aquest desenvolupament, és WhatsApp. La plataforma està en contínua evolució i no deixa de sorprendre'ns. Si fa unes setmanes anunciaven que estaven desenvolupant un programa per poder pagar amb criptomonedes mitjançant la seva aplicació. Avui aquest gegant tecnològic prepara una nova funció que podria canviar la forma de relació entre els comerços i els consumidors espanyols.

La companyia de Mark Zuckerberg està duen a terme un sistema que permetrà als usuaris trobar establiments propers d'una forma ràpida i eficaç. Aquesta nova interfície anomenada "Businesses Nearby (Negocis Propers)" utilitzarà la ubicació del teu telèfon mòbil per mostrar-te tota una llista de possibles negocis a prop. A més, els consumidors també podran puntuar als establiments.

whatsApp 2

La nova interfície de WhatsApp anomenada "Businesses Nearby"

Segons ha informat WABetainfo, la funció la tindrem disponible des de la secció de "Recerca" de WhatsApp. Actualment, aquesta secció inclou dreceres a elements com a fotos, vídeos, enllaços, GIFs, àudio i documents. Amb la nova funció de "Businesses Nearby", l'usuari podrà accedir mitjançant un sol clic, a restaurants, supermercats, botigues de roba i altres negocis. Una vegada seleccionem el tipus de negoci que ens interessa, WhatsApp filtrarà aquells que siguin més propers a tu.

Will Cathcart, director de la plataforma, va fer servir Twitter, per enviar un missatge de tranquil·litat als usuaris més desconfiats. Encara que la companyia accedirà a informació rellevant dels consumidors, es mantindrà la privacitat i no s'emmagatzemaran les dades dels locals o comerços amb qui es contacti.

Amb aquesta nova funcionalitat WhatsApp pretén apropar-se a uns altres dos grans serveis de recerca, com són Google Maps o Tripadvisor. Tanmateix, Whatsapp confia destacar gràcies al contacte directe entre negocis i clients, mitjançant el seu sistema de missatgeria instantània.

Actualment, encara no se sap quan estarà disponible aquesta funció per als usuaris habituals, però es preveu que estigui habilitada per a IOS i Android pròximament. A São Pablo, el Brasil s'està realitzant un programa pilot provant la seva funcionalitat. Ara només falta que aquesta nova interfície arribi a Espanya perquè els seus usuaris puguin també gaudir d'ella. Qui sap si aquest sistema serà una nova finestra cap al comerç del futur.