Els desenvolupadors de WhatsApp estan treballant en la implementació d'una funció que permetrà als usuaris d'iPhone i telèfons intel·ligents Android transcriure missatges d'àudio o notes de veu a missatges de text, segons WaBetaInfo. Una característica que, bàsicament, oferirà la possibilitat de "llegir els missatges d'àudio" de WhatsApp.
No hi ha dubte que es tracta d'una funcionalitat molt convenient per a molts usuaris. Especialment en aquelles situacions en què un usuari no tingui temps per escoltar una nota de veu o no vulgui reproduir un àudio a més velocitat per no molestar les persones que l'envolten.
WhatsApp Messenger inclourà transcripcions de notes de veu a missatges de text
Recentment els representants de l'aplicació de missatgeria van anunciar una futura actualització amb novetats molt interessants per als estats com reaccions amb emojis, vista prèvia d'enllaços, estats de veu o anells per a les imatges de perfil. Ara s'ha filtrat una funció encara més emocionant, la transcripció de missatges d'àudio.
L'aplicació WhatsApp Messenger identificarà automàticament l'idioma de la nota de veu i executarà la transcripció per transformar l'àudio en text de manera inversa a com, per exemple, Siri és capaç de llegir el contingut d'una web. Segons la informació procedent de la versió beta, les transcripcions es processaran dins del propi dispositiu (iPhone i Android) i no s'enviaran dades a Apple ni a cap altre fabricant, la qual cosa és una gran notícia en termes de privadesa. Aquesta novetat serà un d'aquests trucs de WhatsApp que val la pena fer servir en el dia a dia.
La nova funció per transcriure notes de veu a missatges de text pertany a la versió 2.23.3.73 de WhatsApp Messenger que, de moment, es troba disponible en la seva fase beta. Per tant, encara té algunes limitacions atès que està en ple desenvolupament.

Menú de la transcripció d'àudio a text
Com podràs apreciar en la captura de pantalla de WaBetaInfo que hem adjuntat en aquest article, els desenvolupadors han inclòs un menú d'introducció per explicar quan no està disponible el sistema de transcripció de notes d'àudio. Si el sistema detecta que està en un idioma diferent de l'establert en la configuració no es reconeixeran les paraules del missatge d'àudio.
Tal com indicàvem, la funció per passar a text les notes d'àudio es troba en fase beta i serà llançada en una futura actualització a través de l'App Store d'iOS i de la Play Store d'Android.