En temps de tribulació, no convé fer mudança i com, per a tribulacions, en les quals camina Elon Musk a propòsit de Twitter, millor no contractar allà nous serveis si s'és usuari de la xarxa: el sotsobre general que el canvi de direcció i propietat està generant en aquesta xarxa social és terreny propici perquè ciberdelinqüents i de similars intentin obtenir benefici. Els intents d'estafa han crescut durant aquestes últimes setmanes a Twitter i l'objectiu són, a més, personatges rellevants o amb ganes de ser-ho.

twitter
 

Proofpoint així ho indica

Proofpoint, companyia nord-americana de ciberseguretat amb seu a Sunnyvale (Califòrnia) ha comprovat amb una anàlisi realitzada en les últimes setmanes que la xarxa Twitter està registrant aquestes setmanes "un augment considerable de les campanyes de phishing". Per dur-les a terme, els estafadors utilitzen com encebo processos de verificació de comptes o d'adquisició del nou producte Twitter Blue

Els usuaris rellevants (o els que creuen ser-ho) són l'objectiu

Si l'esquer són aquests processos, l'eina és, com sempre, la vanitat, ja que els ciberdelinqüents s'adrecen a personatges rellevants les direccions de correu del qual es poden aconseguir fàcilment en pàgines web o, fins i tot, en les seves pròpies biografies de Twitter. El sistema que utilitzen és senzill: remeten un correu a qualsevol que sospitin pugui considerar-se prou rellevant com perquè Twitter li demani una verificació o li ofereixi contractar Twitter Blue i si la víctima respon (cosa que fa gairebé sempre, perquè no hi ha res millor per enganyar a qualsevol que fer que es cregui important) obtenen tota mena de dades, inclòs el número de compte. Si et veus en una situació així, sigues humil i pregunta't abans de res si realment Elon Musk pot arribar a tenir interès en tu l'interès que t'agradaria que tingués. Si, malgrat tot, caus en la trampa, denuncia el cas a les autoritats.