Després que el seu Galaxy S10 s'espatllés i veient que la última generació de telèfons intel·ligents Android –com els recentment presentats Galaxy S23– estan tenint "una gran quantitat de problemes fonamentals", un usuari que portava tota la seva vida fent servir telèfons intel·ligents Android s'ha aventurat a comprar un iPhone 14 Pro i compartir les seves impressions amb la comunitat de Reddit.
No és la primera vegada que succeeix una cosa similar, fa uns mesos un fan d'Android es va passar a iOS i va publicar un post molt viral sobre totes les coses que adorava i les que odiava. L'usuari que ha compartit les seves primeres impressions sobre l'iPhone 14 Pro també ha confeccionat una llista d'avantatges i desavantatges de l'iPhone enfront de telèfons intel·ligents Android, i mai no està de més veure la comparativa des d'una nova perspectiva.
Impressions de l'iPhone 14 Pro d'un usuari que porta tota la seva vida a Android
Aquesta és la llista de pros que ha volgut destacar aquest usuari d'Android que s'ha passat a l'iPhone:
- Safari: Mai no vaig esperar que l'aplicació de navegació fos tan bona. Les pàgines prèvies es guarden a la memòria cau en comparació amb Firefox a Android que requereix una recàrrega cada vegada. És molt simple. No està ple d'opcions.
- Unitat de disseny general: Mateixa tipografia, experiència d'usuari, animacions, etc. Tant que estic intentant mantenir el màxim nombre d'aplicacions natives. És refrescant en venir d'un telèfon amb tota mena d'aplicacions barrejades. I les animacions són boniques.
- Face ID: Molt millor que el sensor d'empremtes. Només cal mirar el telèfon! Especialment amb l'S10, on el sensor ultrasònic no era gaire funcional.
- Optimització: Realment puc dir que el meu iPhone està intentant estalviar bateria. Sent proactiu amb temps de pantalla, tancant aplicacions intensives en segon pla, etc. Estic sorprès de quanta bateria obtinc d'una pantalla de 120 Hz.
- Disseny: Simplement m'agrada. La forma quadrada i el xassís cromat que tinc en la versió blanca em sembla molt guai.
- Teclat: M'encantava GBoard. Pensava que el teclat de l'iPhone no m'agradaria. Estava equivocat. Té aprenentatge i és tan funcional com GBoard. Lliscar per escriure també és igual de bo.
- Ecosistema: AirDrop. iMessage. FaceTime. Tothom sap sobre això. És el menys important per a mi. Però ho aprecio.
Alguns dels desavantatges que ha volgut destacar sobre el seu iPhone 14 Pro és la manca d'aplicacions personalitzades a l'App Store, el processament d'imatges, Apple Music i el mateix cost del telèfon.
No podia estar més d'acord amb aquest usuari, al cap i a la fi tot es redueix al disseny. L'estètica visual de la interfície d'usuari d'iOS és molt més agradable i satisfactòria, en la meva opinió. Però cada sistema operatiu té les seves coses bones.
De fet, jo mateix porto fent servir iOS des de fa més d'una dècada i, tot i així, somniaria amb tenir algunes de les funcions d'Android al meu iPhone. Així és el món de la tecnologia. No existeix el sistema operatiu perfecte, cadascun d'ells és bonic amb els seus defectes i les seves virtuts. A més, la competència entre els fabricants no fa més que afavorir els interessos dels consumidors, que veiem com actualització rere actualització els nostres telèfons intel·ligents són cada vegada més... això, intel·ligents.