Ja està previst i obligarà tots els països membres de la UE: a partir de 2026 serà imprescindible que existeixin punts de càrrega per a cotxes elèctrics cada 60 km a la xarxa prioritària de carreteres. Aquests punts, a més, hauran de tenir, almenys, un punt de sortida individual de 150 kW.

EuropaPress 5226778 vehiculo uber punt recàrrega electrica endesa 26 maig 2023 madrid espana
 

I només és un inici

La mesura és només un inici, perquè el 2027 les exigències seran més grans i els punts de sortida individuals de 150 kW hauran de ser, almenys, dos a cada punt de recàrrega. Igualment, està previst que a la xarxa prioritària hi hagi punts de recàrrega per a vehicles pesats.

A Espanya, pocs i mal distribuïts

A Espanya, hi ha uns 25.000 punts de recàrrega per a elèctrics i molts d'ells, a més, són fora de servei o tenen escassa potència. Al seu dia, es va parlar que, en aquest 2023, hi hauria 100.000 punts, però estem molt lluny encara. Tant que, avui, la compra d'un cotxe elèctric comporta la instal·lació d'un punt de recàrrega. El mapa de distribució de punts de recàrrega a Europa a finals d'agost d'aquest any evidencia que, aquí, queda molt per fer.