Si Volkswagen és el fabricant mundial més gran d'automòbils, Toyota és el segon i, segons tot indica, cap dels dos no té clar que l'estratègia de descarbonització de la mobilitat privada que es planteja des de la UE sigui la millor. Volkswagen, a través de la seva filial Porsche, està ja treballant en combustibles sintètics per poder continuar venent cotxes de combustió i Toyota és més contundent encara: el director executiu de l'institut d'investigació de la marca ja diu clarament que allò d'electrificar la mobilitat va per llarg.
En la cimera del G7
Gill Pratt, que així es diu, no ho ha dit a més en una entrevista concedida a un medi|mitjà especialitzat o entre amics i simpatitzants: l'ha deixat anar ni més ni menys que en l'última reunió del G7. Per a Pratt, l'electrificació de la mobilitat privada portarà més temps del previst. Per què? Doncs, segons ell, perquè falten matèries primeres per fabricar bateria i perquè no hi ha prou recursos de recàrrega renovables. Els objectius que s'han plantejat a curt termini des de la UE són inabastables i, per tant, el 2035 continuaran existint (i circulant) cotxes de combustió.

Enfocament gradual
Toyota considera que fa falta un enfocament més gradual i que, en ell, seran clau els cotxes híbrids i els que funcionaran amb hidrogen, com el Mirai. La marca prepara ja versions d'hidrogen del Corolla i de l'Hilux i considera que en el futur conviuran diferents sistemes de propulsió. Fins i tot biocombustible tindrà cabuda.