Arriba la tardor i, a moltes carreteres, l'època de boires sotja. Als cotxes actuals, tenim un aliat per fer-li front: els llums antiboira. Amb tot, no sempre les utilitzem com és degut. I no utilitzar-les bé és una conducta sancionable.

Design sem nome 1813789
Design sem nome 1813789
Design sem nome 1813789
 

Per a què serveixen?

Més que per veure, serveixen per ser vistos. Per això, fins i tot més que les davanteres, importen les posteriors. Estan separades dels altres llums del vehicle, queden més a prop del terra i tenen, com a funció principal i si ens referim a les davanteres, il·luminar la calçada perquè el conductor pugui veure el recorregut immediat sense molestar la resta de conductors. Les de davant es fan servir quan hi ha boira densa i la visibilitat és mínima. Amb tot, la DGT permet fer-les servir en més contextos: amb boira no molt espessa, enmig de tempestes o en endinsar-nos en núvols de pols. Les de darrere són roges i les de davant, blanques o groc selectiu. Es poden utilitzar de dia i si, per alguna raó, el cotxe no disposa d'aquests llums, es poden empelar com a substitut els llums d'encreuament.

I les multes?

La DGT obliga a fer-les servir en situacions de boira, nevades, núvols que dificultin la visibilitat o pluja intensa. Per si mateix, s'han de fer servir sempre que la visibilitat es redueixi a nivells mínims. Si no ho fas, t'enfrontes a una multa de 200 euros, però no es perden punts. I no es multa només per no utilitzar-les: se sanciona també per utilitzar-les quan no és necessari. En quines ocasions són imprescindibles? Si la visibilitat és inferior a 20 metres. Això significa, per exemple, que no podràs veure bé el cotxe que portes davant.