En Volkswagen tenen un problema amb els elèctrics: no saben on ficar-los. Primer, els van enviar sense avisar els concessionaris (que fan anys que es neguen a acumular estocs) i, ara, han de buscar-los un lloc, perquè els venedors els els tornen. De vegades, les estratègies noves, especialment si no es compta amb els qui les han d'executar, funcionen fatal.

 

Una bona idea?

Fins i tot fa bé poc, en Volkswagen treballaven gairebé baix demanda en el referit als cotxes elèctrics, però algú a Wolfsburg va pensar que no era una bona idea. Què van fer? Carregar cotxes en camions i lliurar-los a concessionaris que no els havien demanat perquè intentessin vendre'ls, però la demanda (ni a Alemanya ni, molt menys, aquí) és la que s'espera. El 2022, els elèctrics van representar a Alemanya el 30% de les vendes. Aquest any l'assumpte va una mica millor i es ronda ja el 50%, però els enviaments massius sense avisar no funcionen: tenir un cotxe en un concessionari obliga a gastar temps i diners mentre no s'embena i, per això, els venedors han dit que no. La idea de Volkswagen era traslladar el sistema a la resta d'Europa si funcionava.

 

Sense baixar del camió

La situació ha arribat a tal punt que els camions de transport de cotxes nous ni tan sols arriben a terra: sense espai per emmagatzemar-los i amb un mercat les dinàmiques del qual han canviat, carregar d'estoc a un concessionari és un disbarat. Per què? Ja que perquè els compradors elegeixen a través del configurador i la prova del cotxe queda com un últim capítol que, de vegades ni es redacta. Amb provar-ne un de semblant que té el concessionari per allà, n'hi sol haver prou. El nivell de personalització dels cotxes ha arribat a tal punt que l'únic rendible és produir sota demanda ara que el consumidor s'ha acostumat ja a esperar entre tres i cinc mesos per emportar-se el cotxe a casa. A la fàbrica Volkswagen de Zwickau ja remenen amb eliminar el torn de nit, perquè es fabriquen més cotxes dels que es venen.