Les vendes de cotxes elèctrics no creixen segons s'espera, ja que ningú no sembla capaç de combatre amb eficàcia els tres principals problemes a què s'enfronten els fabricants d'aquests vehicles: el seu elevat preu, la degradació de les bateries i la insuficient capil·laritat de la xarxa de carregadors. Seat i Cupra, les marques espanyoles del grup Volksawagen, volen combatre el primer d'aquests tres hàndicaps.

Carregador cotxe elèctric
 

Ho anuncia Wayne Griffiths

Qui ho anuncia és el conseller delegat d'ambdues marques: Cupra llançarà ben aviat un cotxe elèctric amb un preu inferior als 25.000 euros. Ho faran, detalla Griffiths, per "democratitzar la mobilitat". Per què aquesta xifra? El màxim responsable de Seat i Cupra és clar: "es tracta del preu mitjà que els espanyols paguen per un cotxe nou". Els vehicles elèctrics, explica, han estat fins ara cotxes prèmium, però aquesta situació ha de canviar: "el cotxe elèctric ha vingut de dalt a baix, ara fa falta un cotxe elèctric per a les masses".

Es fabricarà a Espanya

El nou Cupra elèctric es fabricarà a més a Espanya. Serà un vehicle urbà i compacte amb autonomia de 500 kn com a màxim i es desenvoluparà a partir del Cupra Raval i del Volkswagen ID2. Està previst que es fabriqui a Martorell: "aquest estiu traslladarem la línia del (Seat) Eivissa i Arona a una altra zona de la fàbrica amb l'objectiu d'habilitar espai per a la nova línia per als cotxes elèctrics. Durant les vacances mourem la producció per facilitar la planta d'acoblament de bateries. Aquesta inversió de 300 milions està en marxa, està ja creixent i s'enllestirà a finals d'aquest any", explica Griffiths.