L'empresa Samsung Display, que fabrica dispositius amb tecnologia OLED i QD-OLED pertanyent a la multinacional electrònica Samsung, va presentar una demanda contra la seva competència directa BOE Technology Group per violar cinc de les seves patents per a pantalles utilitzades en dispositius mòbils, incloent-hi la pantalla de l'iPhone 12 d'Apple. I no és la primera vegada que acudeix a la llei per aquest motiu.
El gegant de l'electrònica amb seu principal a Corea del Sud, va interposar la demanda davant un jurat federal a l'estat de Texas, Estats Units, i va sol·licitar que se li atorgui una indemnització per danys i perjudicis per la infracció de patents relacionades amb l'elaboració de pantalles de díodes orgànics emissors de llum (OLED) subministrades per BOE, que també és un fabricant xinès especialitzat en el disseny i comercialització de productes de visualització electrònica i opera a Amèrica del Nord.
Samsung defensa les seves patents
Samsung també busca una ordre judicial del tribunal per aturar la importació i venda de les pantalles afectades. El cas es va presentar aquest dimecres 03 de juliol de 2023 davant el tribunal dels EUA a l'est de Texas, ja que aquest tribunal té reputació quant a la rapidesa per a la presa de decisions i donar resolució als casos.
Un dels fragments de la demanda interposada, que fa referència a la patent 599 que millora la qualitat d'imatge d'un dispositiu, diu el següent:
"Samsung Display ha patit, i seguirà patint, un dany irreparable com a resultat de la infracció de la 'Patent 599' per part dels Demandats, per a la qual no existeix un remei adequat per llei, a menys que aquest Tribunal ordeni la infracció dels Demandats".
La mirada d'Apple
Pel que fa a aquesta situació, Apple ha estat utilitzant pantalles OLED en alguns dels seus models d'Apple Watch i iPhone, incloent l'últim iPhone 14, ja que aquestes ofereixen alta resolució i permeten una pantalla més prima que la tradicional. Aquesta última característica ha estat molt important per mantenir l'estil minimalista, la simplicitat i l'elegància que sempre han distingit els seus productes.
Els principals proveïdors d'Apple per a l'ús de les pantalles OLED són Samsung Display, que domina el mercat mundial, i després el segueix BOE Technology de la Xina que va desplaçar enguany LG Display. Per tant, encara que fins ara els de la poma mossegada no s'han pronunciat, s'ha mantingut al corrent de les converses que s'han anat donant amb relació al cas, segons una publicació de Reuters.
Rivalitat a Àsia
Les empreses electròniques sud-coreanes són una potència en fabricació d'articles que van des de xips i pantalles fins a automòbils, però s'han hagut de enfrontar a una creixent amenaça dels seus rivals a la Xina.
El gener de 2022, l'executiu de Samsung Display, Choi Kwon-young, va dir que la companyia estava buscant activament maneres de rebre una compensació per la propietat intel·lectual dels fabricacions, en resposta a una pregunta que va fer un analista sobre la creixent competència en el mercat de pantalles OLED mòbils.
El desembre de 2022 Samsung va presentar una queixa davant la Comissió de Comerç Internacional dels EUA, al·legant infracció de patent per part de nombroses empreses -majoritàriament xineses amb fàbriques als EUA- que venen pantalles OLED com a pantalles de reemplaçament per a dispositius mòbils, cosa que va provocar una investigació per part de l'agència.