Quan dos gegants d'una indústria es posen seriosos per ficar-se els clients a la butxaca, el consumidor sol sortir immediatament beneficiat de les ofertes i prestacions que ofereixen. És un clàssic als mercats pels quals els líders d'aquestes indústries saben la importància que té convertir-se en el dominador definitiu.

I precisament això és el que està passant ara mateix al sector dels serveis de música per streaming, on malgrat el lideratge mundial que ostenta Spotify, Apple Music amenaça de treure-li la primacia gràcies a les noves funcionalitats que va incorporant al seu servei i a un bon desplegament de màrqueting, aprofitant el múscul financer que té la companyia de Cupertino.

Segons els nombres de finals de juny de 2019, la companyia sueca Spotify té 232 milions d'usuaris actius mensuals, dels quals 108 milions estan subscrits a la modalitat Prèmium. Un servei de pagament que garanteix en el seu pla més senzill les millors funcionalitats sense anuncis per un preu de 9,99 euros al mes.

Móvil

Tot i que encara es troba a una considerable distància dels 108 milions de subscriptors de Spotify, i amb una xifra gens menyspreable de 60 milions, el cert és que Apple Music té més clients de pagament que el seu competidor als Estats Units.

Així mateix, les tendències de creixement d'ambdues companyies apunten com els nord-americans estan incrementant el ritme de les seves subscripcions entre un 2,6 i un 3%, mentre que Spotify ho fa entre un 1,5 i un 2%. Aquests números i el progrés del servei de música d'Apple han fet que els suecs hagin realitzat dos importants anuncis durant el transcurs d'aquesta mateixa setmana.

Com et pots beneficiar d'aquesta batalla

Entre les novetats anunciades per Spotify destaca que des d'ara pots gaudir de tres mesos gratis del seu servei Prèmium si no ets client de Spotify. D'aquesta manera, el període de prova passa de ser d'un mes a tres mesos, i s'iguala amb el mateix temps que ja estava oferint Apple Music.

Portátil

De tota manera, si ja ets client d'Spotify però vols gaudir d'aquells tres mesos gratis, n'hi ha prou que t'obris un compte nou i incloguis com a futur mitjà de pagament una altra targeta i podràs aprofitar-te d'aquesta ampliació del període de prova sense cap cost addicional.

A més d'aquesta atractiva novetat, Spotify anunciava a començaments de la setmana canvis i millores en la modalitat de Pla Familiar amb la possibilitat d'activar un control dels pares per als menors i la possibilitat de crear playlists familiars perquè les pugui escoltar directament qualsevol membre associat a aquest pla.