El Regne Unit i la resta d'Europa –tant dona el que ells considerin, perquè són europeus els agradi o no- estan més a prop. I no és gràcies a cap túnel o enllaç aeroportuari: la culpa, si és que a això per a la qual cosa serveix aquesta infraestructura se li pot cridar culpa, la té un cable nou de fibra fosca que creua el Canal de la Mànega a través de l'Eurotunnel i que ha estès una empresa que es diu Colt.

Channel Tunnel Eurotunnel Location Map

Què és la fibra fosca?

Que ningú no s'espanti, perquè no és gens estrany: com a fibra fosca es defineixen aquells circuits de fibra òptica que una empresa o administració desplega i no utilitza de manera immediata i que serveix com a suport per a situacions d'avaria o d'increment puntual de les necessitats de transmissió de dades. Fa res, el Ministeri de Defensa adjudicava a Telefónica el desplegament d'una infraestructura d'aquest tipus.

Channel Tunnel Undersea Railway Route 1024x499

 

Salt de qualitat

Amb el nou cable estès a través del Canal de La Manxa, Colt garanteix la transferència de dades a velocitats de 100 Gbps/400 Gpsc, que són les que requereixen tecnologies com l'IA o la realitat augmentada. A data d'avui, el 80% del tràfic de dades que circula entre Europa i el Regne Unit ho fa a través de l'Eurotunnel. Colt Technology Services té la seva seu a Londres i el seu nom no té res a veure amb revòlvers: són, de fet, unes simples sigles. En concret, les de City Of London Telecom.