El recent llançament de Return to Monkey Island, l'últim lliurament de la saga d'aventures gràfiques protagonitzades per Guybrush Threepwood, ens ha permès recordar l'aspecte que els videojocs més venuts tenien fins i tot no fa tant, però ha estat un miratge perquè el més que pròxim llançament de Call of Duty Modern Warfare 2 reincideix en la que és ara mateix la tendència majoritària: l'hiperrealisme. Les imatges que hem pogut veure fins ara, que mostren una de les missions que s'hauran de cobrir en el joc, deixen clar que, aviat costarà diferenciar videojocs i pel·lícules. Ja li agradaria a Mark Zuckerberg que el seu metavers assolís el nivell de detall i realisme d'aquest nou joc que està per caure.

Call
 

Fidel recreació d'Amsterdam

El que hem pogut veure fins ara és un vídeo que reprodueix una part del videojoc que transcorre en un Amsterdam recreat amb un nivell de detall extraordinari que ha decidit molts aficionats a comparar-ho amb vídeos reals gravats en els mateixos espais. Com sempre quan es tracta de videojocs últimament, són només els personatges humans que apareixen els que evidencien que estem davant d'una recreació i no davant d'imatge real. En la resta dels elements que desfilen davant dels nostres ulls, les diferències són pràcticament imperceptibles.

Nou motor gràfic

Més enllà de les hores de diversió que garanteix, el que més destaca del nou títol de la saga és el nou motor gràfic, que serà utilitzat, en versioes millorades, en pròxims lliuraments de la franquícia. Segons els desenvolupadors, aquesta eina, denominada COD 2.0, unifica el m ejor dels diferents motors gràfics utilitzats pels diferents estudis (Infinity Ward, Treyarch i Sledgehammer Games) que paticipan en la saga. El canvi, avancen, va a pemitir traslladar les millores d'una a un altre lliurament. El resultat supera, fins i tot, al que es va aconseguir amb Unreal Engine 5 per a la demo The Matrix Awakens. El llançament oficial del joc està previst, per a totes les plataformes, aquest 28 d'octubre.