L'automatització, consideren els experts en la matèria, pot arribar a ser "un gran aliat de les companyies" en la mesura que es posiciona com l'eina òptima per adaptar-se a circumstàncies canviants de mercat, escalar operacions i, fins i tot, oferir una millor experiència d'usuari gràcies, per exemple, a la possibilitat d'accedir a dades en temps real, millorar la visibilitat i reduir errors. Avui, segons un estudi elaborat per la multinacional nord-americana del sector del programari Red Hat, només un 16% de les grans empreses espanyoles ha automatitzat ja gran part dels seus processos.

Decisions informades
L'automatització, expliquen des de Red Hat, ofereix un avantatge competitiu: permet prendre decisions informades basades en dades rellevants. En l'estudi, s'evidencia una altra dada destacada: el 28% de les empreses consultades –hagin emprès o no el camí de l'automatització- admeten que, si no avancen en aquesta línia, "perdran diners". Més preocupant és una altra xifra, que afecta a més altres països del nostre entorn: una quarta part dels professionals TIC d'Alemanya, Espanya, França i UK admeten que la seva empresa no disposa d'una estratègia d'automatització activa.
Per a què s'automatitza?
El 33% de les empreses consultades assenyala que utilitza les eines d'automatització per a les operacions de seguretat, fonamentalment. Les retallades pressupostàries llasten l'avenç d'aquestes tecnologies. De cara al futur immediat, les empreses consultades indiquen que planegen fer-les servir per millorar el servei i l'experiència del client (31%) i facilitar la col·laboració i seguir el ritme de l'evolució tecnològica (23%).