Microsoft ha publicat un vídeo a YouTube en què la companyia llança un ganxo de dreta a Apple assegurant que els seus Copilot + PC ofereixen un rendiment superior al Mac. El títol del vídeo és "Som més ràpids que un Mac", no obstant això, la comparativa no és del tot justa...

En el vídeo veiem un home assegut parlant i indicant que és el noticiari de Windows 11. Tot seguit, adverteix que els PC més avançats de Microsoft són un 58 % més ràpids que un MacBook Air amb xip M3.

El Mac és molt difícil de batre

Microsoft té raó quan destaca el rendiment dels seus PC + Copilot respecte al MacBook Air. Els seus equips són més ràpids que un Mac... però no és una afirmació del tot certa.

Mentre que el MacBook Air amb xip M3 és un portàtil molt potent, hi ha un altre model encara més avançat. Apple va llançar el seu MacBook Air amb xip M4 durant el mes de març de 2025. A més, el rival hauria de ser el xip M4 Pro, atès que té el mateix nombre de nuclis.

D'altra banda, els equips de Microsoft amb Copilot són bastant més cars que el MacBook Air.

Alguns dels PCs amb Copilot+ que s'han estat provant en la comparativa inclouen un equip Lenovo Yoga Slim 7x amb un xip Qualcomm Snapdragon X Elite, un portàtil Microsoft Surface amb xip Snapdragon X Elite i un ordinador HP OmniBook Ultra 14 amb AMD Ryzen AI 9 HX 375.

En definitiva, un PC amb Copilot+ sí pot arribar a oferir un rendiment superior a un equip Mac d'Apple. Tanmateix, encara que siguin un 58 % més ràpids que un xip M4, però no són tan potents com un MacBook amb xip M4 Pro.

De totes maneres, al cap i a la fi, molts usuaris prefereixen utilitzar un ordinador de Microsoft perquè estan més acostumats a utilitzar Windows en lloc de macOS, el sistema operatiu del Mac. El que és veritablement important aquí és que hi hagi una bona compatibilitat entre les dues plataformes per complir amb les necessitats dels usuaris.