No són gaires en volum, però el percentatge de creixement indica que hi ha interès en aquest tipus de vehicles: les matriculacions de camions amb pila de combustible han crescut durant el primer quadrimestre de 2023 en un 110% si se les compara amb el mateix període de 2022. El creixement, a més, és constant des de 2021.

1366 2000

 

Un centenar al mes

Durant els quatre primers mesos d'aquest any, a la Xina s'han matriculat 973 camions amb pila de combustible més que durant el mateix període de 2022. Cada mes des de 2021, es matriculen entorn de 100 unitats. L'abril de 2022, els vehicles pesats destinats a usos logístics o sanitaris eren gairebé 4.000 i els autobusos, 4.241. Amb el creixement registrat en aquest primer quadrimestre, els vehicles de transport sanitari i de mercaderies superen els autobusos i es converteixen en líders. Fins a 2020, els autobusos representaven el 90% de les matriculacions de vehicles moguts amb hidrogen i, a finals de 2022, suposaven només el 55%. Els camions pesats venuts van aglutinar el 2022 el 51% de les vendes i els lleugers, el 17%. Avui, els vehicles pesats moguts amb hidrogen s'acosten als 5.000 a tot Xina.

Ajuts

Des del Govern xinès es fomenten els vehicles pesats que funcionen amb cel·les de combustible mitjançant sistemes de recompenses en lloc de subsidis. La Xina considera que la propulsió mitjançant hidrogen està especialment indicada per a transport pesat en viatges de llarga distància, alta freqüència i alta càrrega útil en sectors com la indústria minera, la siderúrgica o la portuària, que estan obligades a reduir les seves emissions. Per a la mobilitat personal, cotxes elèctrics i per al transport, hidrogen. L'energia, a produir-la mitjançant nuclears i eòlica marina principalment i sense descuidar el carbó per garantir la continuïtat del subministrament. A la Xina tenen un pla.