La intel·ligència artificial (IA) generativa també pot servir per prevenir fraus. Així ho considera Mastercard, que ha començat aquest primer trimestre a fer servir aquesta tecnologia per protegir millor els seus sistema de pagaments. Segons la companyia, l'IA permetrà millorar la seguretat de les transaccions que gestiona en un 300%.

 

7000 milions d'inversió

En l'últim lustre, Mastercard ha invertit 7000 milions de dòlars a lluitar contra el frau, però serà, consideren els seus experts en ciberseguretat, l'ús d'eines d'IA generativa el que permeti completar el salt qualitatiu que fa anys que l'empresa busca.

En temps real

Mastercard acaba d'adquirir una solució de presa de decisions en temps real denominada Decision Intelligence que, fins ara, ha ajudat les diferents entitats financeres que la utilitzen a puntuar i aprovar fins a 143.000 milions de transaccions anuals. L'eina escaneja un bilió de punts de dades per decidir si una transacció és o no fraudulenta. En menys de 50 mil·lisegons, aquesta tecnologia millora la puntuació DI general, afinant les dades proporcionades als bancs. El model inicial mostra que les taxes de detecció de frau milloren una mitjana del 20% i poden assolir fins i tot un 300% en alguns casos. "Amb l'IA generativa estem transformant la velocitat i precisió de les nostres solucions antifrau, desviant els esforços dels delinqüents i protegint els bancs i els seus clients. Sobrealimentar el nostre algoritme millorarà la nostra capacitat per anticipar el pròxim esdeveniment fraudulent, infonent confiança en cada interacció," assegura Ajay Bhalla, president de Cibernètica i Intel·ligència de Mastercard.