La Fira LleidaAirChallenge es consolida com a cita clau dins del calendari català dels aficionats a l’aeronàutica. Ho ha fet amb una edició d’enguany que s’ha celebrat aquests 7 i 8 d’octubre i ha aplegat que s’ha celebrat a l’aeroport de Lleida-Alguaire aquest cap de setmana, ha tancat les portes avui amb 5.500 visitants que han pogut gaudir de les propostes d’un centenar d’expositors instal·lats i prendre part en l’ampli ventall d’activitats organitzades al voltant del món de l’aeronàutica. La xifra de visitants d’enguany supera en un 30% la de l’edició anterior. La del 2023 és la novena edició de la fira si es compta l’edició 0 que va tenir lloc el 2013.
Expositors
Els 96 expositors de la fira han estat distribuïts en tres espais: un, dedicat a l’activitat del New Space i noves tecnologies aeronàutiques i de l’espai; un segon, a l’àmbit de la formació; el tercer, a les empreses del sector aeronàutic. La fira ha inclòs per primer cop la compravenda in situ d’aeronaus de segona mà, concretament de tres avionetes i un helicòpter. Durant els dos dies del certamen, els visitants han pogut gaudir d’exhibicions de drons, amb demostracions de les seves possibles aplicacions, i amb tallers per al públic infantil. Les activitats al voltant dels drons han estat una de les atraccions de la fira, en consonància amb la rellevància que aquesta tecnologia està assolint en l’aeronàutica. La Federació Aèria Catalana, a més, ha organitzat exhibicions de les diferents tipologies d’aviació esportiva, amb autogirs, paramotors i aeromodels, i amb avions històrics. Una de les novetats de cara al públic és que enguany ha tingut ocasió d’experimentar el pilotatge d’una aeronau mitjançant dos simuladors de vol, un de vols comercials i un altre de competició. També s’han exposat un helicòpter del cos dels Mossos d’Esquadra i un altre del d’Agents Rurals.
Jornades tècniques
A més, el programa de la fira ha inclòs onze jornades, bona part de les quals han girat al voltant de les diferents orientacions estratègiques de l’aeroport i ens les seves possibilitats laborals, que han gaudit de bona acollida, amb una mitjana d’assistència de més de 30 persones. La primera i única wingwalker (ballarina de l’aire) professional espanyola, Ainhoa Sánchez, ha explicat en què consisteix la seva modalitat acrobàtica en la conferència “Ballant sobre un avió biplà”. També hi ha intervingut Joan Anton Català, comissari de la Commemoració Any Joan Oró, amb la conferència divulgativa “Joan Oró: l’origen de la vida i l’Univers”. L’any vinent, el certamen es tornarà a celebrar a la tardor.
