Booking, la plataforma que està darrere del desenes de milers de les reserves hoteleres que es gestionen cada dia al nostre país, és protagonista d'un llibre que suma ja més de 16.000 exemplars venuts. L'obra es titula La màquina. Booking.com, la veritable història i en ella es detallen les claus d'èxit d'una de les companyies turístiques més grans de l'actualitat, amb presència a tot el món i, en particular, a Espanya, on té ubicades oficines en diferents ciutats. Els autors són els periodistes holandesos Stijn Bronzwaer, Joris Kooiman i Merijn Rengers.

booking
 

Eina d'aprenentatge

El llibre, destaquen els seus autors, apropa als professionals del sector el mecanisme de venda de la plataforma, la hisotria de la mateixa i, també, els seus encerts i errors. Actualment, Booking és una de les empreses més revolucionàries del sector turístic i va ser una de les pioneres en l'era d'internet. En aquest sentit, l'espanyol Toni Raurich Marcet, exdirector global d'Innovació de Booking.com, que ha traduït l'obra, destaca que es tracta d'un llibre de gran interès per a qui vulgui conèixer Booking, com es gestionen les reserves i la trajectòria de la companyia, des de la seva fundació fins a aconseguir el creixement actual.

Tindrà versió cinematogràfica

La màquina és una obra trepidant que explora l'evolució i creixement de Booking.com des de la seva fundació i fins als inicis de la pandèmia, convertida ja en una de les plataformes de reserva més grans d'hotels, tan poderosa alhora que enfosqueix. Actualment Booking.com cotitza a la borsa de Nova York i té un valor superior a importants companyies tecnològiques com Netflix o Uber. El llibre es va publicar inicialment als Països Baixos el novembre de 2021 i posteriorment es va traduir a l'anglès. Un any més tard, el novembre de 2022 es va presentar a Espanya de la mà de l'editorial Llibres de Capçalera. L'obra ja pot adquirir-se a les principals llibreries i plataformes, així com al web de la mateixa|pròpia editorial. L'assaig serà pròximament portat a les pantalles de la mà de la companyia Warner Bros, ha estat nominada al guardó Brusseprij i ha rebut el premi belga-holandès De Loep pel treball d'investigació dut a terme per escriure-ho.

Sobre La màquina

La màquina és la història fascinant i convulsa de Booking.com. Tot va començar el 1996, quan un acabat de graduar dels Països Baixos va fundar un lloc de reserves hoteleres a internet. En aquells anys estava tot per fer: internet era encara molt desconeguda i lenta, i el comerç electrònic era gairebé inexistent.

Avui Booking.com aporta el 90% de la facturació de la seva empresa matriu americana, cotitza a la borsa de Nova York, i té un valor superior a importants companyies tecnològiques com Netflix o Uber. Una empresa absolutament desconeguda —malgrat ser líder mundial del seu mercat i amb milers d'empleats a tot el món—, fins que els ajuts que va rebre del govern neerlandès per la covid-19 i l'acomiadament d'empleats la van posar en el centre dels focus mediàtics i el seu cas va explotar.

Tres periodistes d'investigació es van endinsar durant dos anys en la història de Booking, a través de testimonis i documentació inèdita, per construir un relat el fil conductor del qual són el fundador i els successius CEO de la companyia. Es tracta d'una història d'il·lusió, emprenedoria, poder, diners (molts diners), cobdícia, sexe, creixement vertiginós, guerra pel talent, empleats motivats o cremats, espionatge i molt més, tot un reflex dels canvis que ha experimentat la societat a causa del desenvolupament d'internet, des dels anys noranta fins a la irrupció de la pandèmia.