Kone, multinacional del sector dels ascensors, escales mecàniques i portes automàtiques, ha assolit una important fita. Ho ha fet, a més, amb 18 mesos d'antelació sobre el previst: ha aconseguit que tots els seus centres de producció siguin neutres en carboni.
Deu fàbriques a set països
L'empresa Kone compta actualment amb deu unitats de fabricació repartides en set països al voltant del món. Totes elles han posat en marxa activitats per reduir les emissions d'abast 1 – les emissions directes produïdes com a resultat de la seva activitat – i d'abast 2 – les emissions indirectes generades per l'electricitat consumida i comprada – en un 71% respecte als valors per amb base 2018. "Ens sentim molt orgullosos d'haver aconseguit una fita tan important i pionera, i de fer-ho 18 mesos abans del previst" explica Giovanni Lorino, director general de KONE Ibérica & Itàlia. "El camí cap a la neutralitat de carboni és llarg i gradual. Tanmateix, assoliments com aquest són el punt de partida que ens portarà a continuar millorant les operacions pròpies de KONE, així com als nostres productes i a la cadena de subministrament", afegeix.
Ambiciosos objectius climàtics per a 2030
El 2020, Kone va anunciar els seus objectius climàtics per reduir significativament les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle (GEI) de cara a 2030. L'empresa ha estat la primera del sector d'ascensors i escales mecàniques en establir objectius climàtics ambiciosos, validats prèviament amb la iniciativa Science Based Targets (SBTi).
El compromís de l'empresa és reduir les emissions de les seves pròpies operacions fins i tot en un 50%. Això inclou les emissions directes de gasos amb efecte d'hivernacle que es produeixen a partir de recursos controlats o propis de l'empresa, com els vehicles, i les emissions indirectes de gasos amb efecte d'hivernacle associades a l'electricitat adquirida, la calefacció o la refrigeració abans de 2030, davant la base de referència de 2018.
A més, Kone pretén aconseguir una reducció del 40% en les emissions relacionades amb els materials dels seus equips i en el consum d'energia durant la vida útil dels mateixos en el termini fixat. Les accions que es desenvolupen per aconseguir l'esmentat compliment permeten als clients reduir la seva pròpia empremta de carboni i contribuir a una sostenibilitat més gran a les cadenes de subministrament.