La fàbrica que Volkswagen manté a Landaben (Navarra) havia d'acollir a les seves instal·lacions una planta d'acoblament de cel·les de bateries però, finalment, tot indica que la multinacional alemanya encarregarà al grup Hyundai les bateries que utilitzaran els vehicles elèctrics que s'hagin de fabricar en la planta navarresa. La inquietud entre els treballadors és màxima.

2023042411323836105

 

Reunió urgent

Així, el comitè d'empresa de la fàbrica ha sol·licitat una reunió "urgent" a la direcció|adreça de l'empresa perquè aclareixi quines inversions té previst escometre a les instal·lacions, ja que es considera que externalitzar la fabricació de bateries comporta una "pèrdua de competitivitat per a la planta" i que, a més, "pot ser la primera fase" de la "deslocalització de Volkswagen Navarra si finalment "l'èxit dels vehicles elèctrics no compleix les previsions i curulla les expectatives".

Explicacions

La inquietud, considera el Comitè, només podrà solucionar-se amb "explicacions" directes de la direcció|adreça. Les administracions, indiquen, "han jugat un paper molt desfavorable ja que els fons públics no garanteixen ni la mínima inversió per garantir l'ocupabilitat". En Seat, fa res, deien que el cotxe elèctric anava a generar tant o més ocupació que el de combustió. A Landaben treballen unes 5.000 persones i es fabriquen tres cotxes Volkswagen: el Polo, el Taigo i el T-Cros