La NASA ha decidit mostrar una imatge presa pel telescopi James Webb que ha deixat impactada a la comunitat científica.

Es tracta d'"una de les imatges de l'univers més profundes que s'han pres mai", segons la NASA. La imatge es va fer de forma inesperada amb un sensor que no estava destinat a fer fotografies. Aquesta imatge de prova ha mostrat una visió bastant profunda de l'espai, on es poden detallar estrelles i galàxies.

La imatge de prova del telescopi James Webb

La NASA va comprovar el maig passat el comportament d'un instrument de l'Agència Espacial canadenca, el Fine Guidance Sensor (FGS), que té com a missió trobar i fixar l'objectiu de l'observació del telescopi James Webb. Va ser durant la prova del sensor que es va prendre la imatge ara publicada. Aquest sensor pot prendre imatges de l'univers, però de fet està pensat per permetre que els sensors que estan programats per fer les fotografies les facin amb la màxima precisió.

Imatge prèvia del telescopi

La sorpresa ha vingut quan els científics van comprovar el resultat de les imatges obtingudes durant la prova. La finalitat de la prova era comprovar si el telescopi podia treure fotografies mentre girava, mentre es posava de costat. La imatge publicada per la NASA demostra que sí.

Responsables de la NASA han explicat que la qualitat d'aquesta imatge, que ha impactat als científics no és comparable a les que està previst que es publiquin el 12 de juliol, quan es donaran a conèixer les primeres imatges en color d'alta resolució fetes pel telescopi James Webb.