Un cos de seguretat no pot tenir qualsevol tipus cotxe, com bé es va demostrar fa uns mesos la Policia Foral de Navarra en quedar-se un dels seus Nissan Leaf sense bateria i no poder atendre una emergència. Per això i tenint, potser, en compte aquell exemple, la Guàrdia Civil, decidida que el seu parc mòbil sigui més sostenible, ha escollit híbrids endollables i no elèctrics. De moment, el model escollit és el Mitsubishi Eclipse Cross, encara que podrien incorporar altres models.

Mitsubishi Eclipse Cross

165 unitats

La remesa de Mitsubishi Eclipse Cross que ha incorporat la Guàrdia Civil per a les seves unitats de seguretat ciutadana està formada per 165 unitats amb 188 CV de potència i 162 quilòmetres per hora de velocitat màxima. Es tracta, en tots els casos, de vehicles amb tracció a les quatre rodes i tres motors: un de tèrmic de 98 CV i dos d'elèctrics (un per eix) que totalitzen els 188 CV que ofereix un vehicle que, de primeres, sembla idoni per a entorns rurals i que, potser, necessitaria una mica més de velocitat punta per a persecucions per carretera.

El màxim de sostenibilitat assumible

Som, sens dubte, davant d'un vehicle sostenible que pot circular fins a 45 quilòmetres en manera elèctrica gràcies a la seva bateria de 13,8 kWh i que garanteix (en ser híbrid endollable) que, en cap cas, no hi haurà parelles de la Guàrdia Civil que hagin de continuar viatjant en cotxes inacceptables, rovellats i sense cinturó de seguretat o que es quedin tirades al voral per falta de càrrega elèctrica. Mentre la xarxa de punts de càrrega disponible al nostre país no s'ampliï i el temps mitjà de càrrega de les bateries no es redueixi, optar per vehicles 100% elèctrics per a un cos de seguretat és, com es va veure a Navarra, una mala idea.