Un cos de seguretat no pot tenir qualsevol tipus cotxe, com bé es va demostrar fa uns mesos la Policia Foral de Navarra en quedar-se un dels seus Nissan Leaf sense bateria i no poder atendre una emergència. Per això i tenint, potser, en compte aquell exemple, la Guàrdia Civil, decidida que el seu parc mòbil sigui més sostenible, ha escollit híbrids endollables i no elèctrics. De moment, el model escollit és el Mitsubishi Eclipse Cross, encara que podrien incorporar altres models.
165 unitats
La remesa de Mitsubishi Eclipse Cross que ha incorporat la Guàrdia Civil per a les seves unitats de seguretat ciutadana està formada per 165 unitats amb 188 CV de potència i 162 quilòmetres per hora de velocitat màxima. Es tracta, en tots els casos, de vehicles amb tracció a les quatre rodes i tres motors: un de tèrmic de 98 CV i dos d'elèctrics (un per eix) que totalitzen els 188 CV que ofereix un vehicle que, de primeres, sembla idoni per a entorns rurals i que, potser, necessitaria una mica més de velocitat punta per a persecucions per carretera.
El màxim de sostenibilitat assumible
Som, sens dubte, davant d'un vehicle sostenible que pot circular fins a 45 quilòmetres en manera elèctrica gràcies a la seva bateria de 13,8 kWh i que garanteix (en ser híbrid endollable) que, en cap cas, no hi haurà parelles de la Guàrdia Civil que hagin de continuar viatjant en cotxes inacceptables, rovellats i sense cinturó de seguretat o que es quedin tirades al voral per falta de càrrega elèctrica. Mentre la xarxa de punts de càrrega disponible al nostre país no s'ampliï i el temps mitjà de càrrega de les bateries no es redueixi, optar per vehicles 100% elèctrics per a un cos de seguretat és, com es va veure a Navarra, una mala idea.