A finals de febrer t'explicàvem que un desenvolupador havia aconseguit fer compatible Android Wear amb l'iPhone d'Apple. No obstant això, ara la cosa aniria més enllà, ja que segons últimes informacions Google estaria treballant en una nova aplicació per a l'iPhone gràcies a la qual farien compatible Android Wear amb iOS.
L'arribada imminent de l'Apple Watch al mercat hauria fet que Google es posés les piles amb l'objectiu d'aconseguir arrabassar vendes al smartwatch de Cupertino fent que els usuaris d'iPhone també es fixin en altres rellotges intel·ligents que utilitzen Android Wear com a sistema operatiu.

Segons els últims rumors sorgits a la xarxa, Google estaria desenvolupant una aplicació per a l'iPhone per fer que iOS sigui compatible amb tots els rellotges intel·ligents que executen Android Wear. El sistema operatiu desenvolupat per Google per a aquest tipus de dispositius va ser presentat l'any passat, però en aquell moment no es va fer esment d'Apple ni dels dispositius iOS.
Compatibilitzar Android Wear amb iOS, una gran estratègia de Google
En el cas que aquests rumors siguin certs i Google estigui treballant per fer que Android Wear sigui compatible amb iOS seria una estratègia molt intel·ligent per intentar disminuir les vendes de l'Apple Watch, i és que el smartwatch ha generat una gran expectació entre els usuaris d'iPhone. A més, matarien dos ocells d'un tret, ja que aprofitarien per fidelitzar els usuaris que utilitzen el sistema operatiu de Google.
I és que si comparem les dades de vendes de rellotges intel·ligents amb Android Wear el 2014 amb les estimacions dels analistes per al Watch és lògic que Google vulgui moure fitxa. Així doncs, l'any passat es van vendre uns 720.000 smartwatchs amb Android Wear, mentre que el 2015 s'espera que es venguin fins a 10 milions del Watch, encara que hi ha qui creu que la xifra podria arribar als 26,3 milions d'unitats, i això que només és compatible amb l'iPhone.

Pel moment no es coneix la data en la qual Google posaria a disposició dels usuaris d'iOS aquesta aplicació per fer compatible l'iPhone amb els rellotges que usen Android Wear. Encara que tot sembla apuntar que aquesta aplicació serà una de les coses que es presentaran al Google I/O que se celebrarà al maig del 2015.
A més, des de MacRumors assenyalen que Google jugaria amb avantatge, ja que d'aquesta manera els usuaris que creguin que el preu del Watch és molt elevat tindrien la possibilitat de decantar-se per un altre model amb Android Wear com l'LG G Watch R o el Moto 360, perquè l'iPhone seria compatible gràcies a aquesta aplicació.
La compatibilitat entre Android Wear i iOS tindria algunes limitacions
Encara que no tot seria de color de rosa, ja que pel que sembla aquesta aplicació de Google faria Android Wear compatible amb iOS, però és molt segur que hi hagi alguna limitació a l'hora de transmetre dades entre tots dos dispositius.

Pel que sí que podríem posar la mà sobre el foc amb tota seguretat és el fet que, a diferència de Google, Apple mai no obriria les portes del Watch perquè aquest sigui compatible amb smartphones amb altres sistemes operatius com Android o Windows Phone, sinó que serà exclusiu per a dispositius iOS. Recorda que per poder utilitzar l'Apple Watch serà necessari un iPhone 5 en endavant amb iOS 8.2 o una versió posterior.