El mercat de la tecnologia és omnipresent a la nostra vida, i totes les grans empreses volen fer-s'hi un forat. Tanmateix, algunes fracassen en l'intent d'aconseguir captar el nostre interès. En els últims anys, marques importants han llançat al mercat productes amb què volien innovar i competir per l'èxit, però el seu destí ha acabat sent molt diferent.

El Blu-Ray, eternament qüestionat

Durant els tres primers anys de vida, el Blu-Ray només va assolir el 8% del mercat de vídeo domèstic a Espanya i, encara que més tard va créixer fins al 35%, sempre ha estat un format que no ha acabat de triomfar, tal com sí va fer el DVD. Per començar, es tractava d'un sistema molt semblant al del seu antecessor, més continuista i sense el caràcter trencador que va tenir el DVD davant del VHS. Amb més capacitat d'emmagatzemament d'informació i més resolució d'imatge, els motius no van convèncer del tot el públic majoritari per substituir el DVD. L'any 2006, quan l'arribada dels primers formats Blu-Ray, la pirateria i la descàrrega de continguts audiovisuals ja estava molt assentada. A poc a poc, serveis d'streaming i el núvol van començar a mostrar que el present i el futur de la visualització de pel·lícules i sèries passa pel format digital.

La televisió 3D ja és història

I aquesta és una història curta. Samsung i Philips no van llançar més televisors d'aquest tipus durant el passat 2016. Sony i LG han volgut allargar el fet inevitable una mica més, encara que Panasonic continua sent la que encara no ha volgut llançar la tovallola en aquest assumpte. Les televisions 3D venien a portar al saló de casa l'experiència 3D que tant s'havia posat de moda als cinemes els últims anys, però sense èxit. La falta de continguts i prestacions, que van resultar ser poc més que innecessàries per a la majoria de consumidors, van acabar portant aquests dispositius a un fracàs rotund.

Amazon

El mercat dels televisors passa ara per oferir una qualitat d'imatge sense precedents gràcies a l'ús de nous plafons, la tecnologia HDR i la resolució Ultra HD o 4K. No obstant això, el mercat de la televisió 4K no s'acaba d'enlairar, el seu preu continua sent un handicap per a molts compradors i existeix una evident manca de continguts adaptats.

Els rellotges intel·ligents no convencen

Els smartwatches no aconsegueixen vèncer els rellotges convencionals. Segons la consultora IDC, durant el tercer trimestre de l'any passat es van vendre 2,7 milions de rellotges intel·ligents al món, mentre que al mateix període de 2015 van ser 5,6 milions. En aquest aspecte, el 'boom' de vendes és amb diferència per a Apple amb els Apple Watch, però no sembla que es tracti d'una tecnologia que vagi bé a tota mena de públic i a qualsevol franja d'edat. Havia de ser el complement perfecte per a l'smartphone, fins i tot el substitut per a certes tasques, com ara consultar algunes notificacions o desplegar algunes apps. Tanmateix, sembla que l'smartphone no necessita ajuda externa.

La derrota de Windows Phone

Microsoft ha hagut d'encaixar una derrota contundent en l'intent de ficar-se de ple en un mercat d'smartphones dominat per Apple i Android. A Espanya, la quota de mercat dels mòbils amb Windows va caure fins a l'1% el 2016, i és evident el fracàs del seu sistema operatiu als telèfons intel·ligents. Les principals raons? Un disseny poc atractiu per als acostumats a Android i iOS, però sobretot una falta d'aplicacions d'importància vital per a la majoria d'usuaris. Snapchat, Gmail, Tinder o Google Maps, entre d'altres, no es troben disponibles per a sistemes Windows. A més, algunes empreses com Amazon o la BBC han retirat de l'esmentat sistema operatiu les seves aplicacions.

Pixabay

Wii U, la gran incompresa

Va ser incompresa per usuaris i premsa especialitzada després del seu anunci oficial. Es tractava de la successora de la reeixida Wii, però molts no van acabar d'entendre la seva proposta, ni on volia arribar Nintendo amb el seu nou comandament amb pantalla integrada. La falta de potència davant PlayStation 4 i Xbox One i un catàleg de jocs en què amb prou feines van apostar les desenvolupadores externes, van fer que Wii U mai no adquirís l'envergadura desitjada per la marca japonesa. Ara Nintendo Switch surt a l'horitzó per recuperar el terreny perdut per la seva predecessora fracassada.