Succeeix més sovint del que degués, però allà és i és una realitat incòmoda quan toca parlar de tecnologia: les normatives van per darrere de la capacitat innovadora de les empreses i un dels àmbits en els quals es fa més evident és el de les bicicletes elèctriques o, més en concret, els equips que permeten electrificar-les: la limitació legal de 250W que es fixa a la UE per als motors amb què poden equipar-se aquests vehicles de dues rodes deixa fora molts motors excel·lents. Un d'ells és el Powerstorm MBB

motor optibike powerstorm bicis electricas nova era 202289843 1663249505 1
 

Molta més potència que la permesa

A Europa, una bicicleta elèctrica pot circular a un màxim de 25 quilòmetres per hora i això, a poc que se sàpiga de ciclisme, es comprèn ràpidament que és un disbarat perquè fins a un aficionat que no estigui especialment en forma pot posar la seva bicicleta convencional a més de 30 quilòmetres per hora en una recta. Si parlem de professionals, la xifra de 25 quilòmetres hora i la potència màxima de 250 W són, simplement, ridículas: el 1994, el gran Miguel Indurain, va aconseguir circular a 53 km/h i desenvolupar 510 watios quan va batre el record de l'hora. Per a què serveix llavors acoblar un motor a una bici si, amb ajuts i tot, no pots passar de 25 quilòmetres per hora? El Powerstorm MBB ofereix una potència nominal de 1750 W, la màxima assolida per un motor per a bicicleta fins ara.

Perfecte per a bicicletes de muntanya

El Powestrom MBB és idoni per a bicicletes de muntanya, ja que ofereix assistència òptima per a pendents amb fins i tot un 45% d'inclinació i s'ubica al rodet del pedalier. El recobreix, a més una carcassa d'alumini i pesa un 10% menys que la resta de motors de la seva classe. Per desgràcia, i vistes les limitacions en vigor, Optibike no el comercialitzarà a Europa. Desenvoluparan una versió limitada electrònicament? Qui sap.