La telefonia mòbil s'ha abaratit i popularitzat de tal forma a Espanya que ja hi ha una mitjana de 116 línies per cada centenar d'habitants, una taxa d'inserció que gairebé triplica la dels telèfons fixos (41,8%), segons càlculs de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. D'aquesta manera, a Espanya a dia d'avui n'hi ha 54,2 una mitjana de més de 4.600 línies noves al dia respecte al 2018. En realitat, i sempre segons les estadístiques de la CNMC referides a 2018, durant l'any passat es van firmar uns dos milions de noves línies mòbils de contracte, mentre que es van anul·lar 306.000 subscripcions de prepagament.

tecnològia

Perquè utilitzen tant els telèfons els espanyols?

En molts llocs de treball és necessari un telèfon mòbil independent del nostre personal per parlar i concertar cites amb els clients. Tanmateix, en l'àmbit personal, encara que no sempre es necessita es manté com el dispositiu favorit pels espanyols sobretot per accedir a Internet. Entre les funcions més realitzades trobem en primer lloc la recerca d'informació a Google o altres cercadors disponibles. Als espanyols els encanta estar informats sobre les notícies actuals, buscar fotos de llocs, llegir les opinions d'altres usuaris sobre hotels i restaurants i investigar sobre les pàgines que sol·liciten dades personals i bancaris intentant buscar la millor manera d'aprendre com saber si es tracta d'una estafa o menys en visitar certes pàgines a Internet.

Però els espanyols no només busquen per Internet, també es diverteixen en les seves estones lliures per realitzar un altre tipus de coses amb els seus telèfons mòbils. Entre les funcions secundàries en trobem algunes com:

  • Xarxes socials com a Facebook, Instagram per a entreteniment visual, mantenir-nos al dia quant a xafarderies i per establir converses amb amics o desconeguts.
  • Multimèdia: vídeos i música a través de plataformes conegudes mundialment com YouTube o Spotify.
  • Utilització d'apps de tots els tipus. Entre les més destacades trobem apps de videojocs, per fer esports, apps de telefonia o transports públics com Cabify que integra els patinets i motos de Movo, a més d'aplicacions per a cites.

tecnològia mobil - pixabay

Dades sobre el cost de l'ús d'aquests dispositius

Malgrat el creixement en línies mòbils i a l'augment del 4,4% del temps de conversa, els ingressos pels missatges de text van descendir un 7,1% fins a 4.136 milions d'euros. La facturació per SMS i MMS va retrocedir el 7,4%. Les trucades per mòbil es van abaratir l'any passat l'11,4%, de manera que el preu per minut de conversa va quedar a una mitjana de 3,8 cèntims, encara que al mercat es puguin arribar a trobar tarifes de fins a 0 euros al minut.

Pel que es refereix a la transmissió de dades, la implementació de la banda ampla mòbil va augmentar el 2018 gairebé cinc punts percentuals, fins a les 98,6 subscripcions per cada cent habitants, el que triplica la quantitat de connexions a internet a alta velocitat per xarxes fixes, que ronda el 32,5%. Mentre cauen els ingressos per trucades, els derivats de les connexions a Internet a través de mòbils van créixer el 2018 un 12,7%, fins a assolir 5.274,6 milions d'euros. Això sense comptar que a dia d'avui el 20% de la despesa dels consumidors es fa a través d'Internet. Sense cap dubte la unió de telèfons mòbils (tant personals com professionals) juntament amb la connexió a Internet d'alta velocitat, ha suposat un ús més important dels dispositius en el nostre dia a dia, a més d'un augment de línies i abaratiment de les tarifes a causa de la gran competència de companyies al mercat.