Esgotar el dipòsit del teu cotxe fins al límit és una mala idea i no només perquè, en fer-ho, et sotmets tu mateix a una pressió que et fa estar més pendent de si arribaràs fins a la pròxima gasolinera que de la circulació. Hya moltes altres raons i, avui, te'n detallarem algunes de més importants. Allà van:

Acabaràs anant a a veure el mecànic abans del que t'agradaria
Què fas a casa amb les ampolles d'oli quan el que queda és el que s'acumula en el fons? Segurament, tirar-les veritat? Doncs aquesta espècie d'ectoplasma desagradable que es forma en la base de les garrafes d'oli de cinc o més litres que rebutges quan no queda més que això té bastant que veure amb el que li fas consumir al teu cotxe quan esgotes el dipòsit fins al límit i fas que arribin fins als injectors o la bomba de gasolina impureses que podrien fins i tot generar bombolles en el circuit. Si tens un cotxe dièsel, encara és pitjor: com entre aire, el sistema d'injecció podria arribar a quedar incapacitat per restaurar la pressió normal i tornar a arrencar. Com més vell sigui el teu cotxe, més problemes tindràs si esgotes el dipòsit al límit.
No generes cap estalvi
No facis cas d'aquest amic teu espavilat que tot ho sap i repeteix que un cotxe gairebé sense gasolina pesa menys, en corre més i consumeix menor quantitat de combustible. En la Fórmula 1 potser és veritat, però tu portes un turisme. I en un turisme, el que succeeix si circules amb el dipòsit mitjà buit és que el combustible s'evapora amb més facilitat
Et pot caure una multa
Amb la gasolina, passa com en el conte de la lletera però al revés: si la gerra (dipòsit) no va a la font (gasolinera) tant com cal, més tard o més aviat arribarà un dia en que et quedaràs sense gasolina. Si et quedes tirat a la carretera, et pot caure una multa de 200 euros per aturar el cotxe on no deus i si realitzes una maniobra incorrecta, també. La multa més gruixuda que et sotja és la que penalitza als que omplen els seus dipòsits amb recipients no homologats com, per exemple, una ampolla de plàstic: 3.000 euros.