Es diuen Reclamio, van néixer el 2017 de la mà de Jordi Mercader, business angel i exconseller d'Inveready i Toni Raurich, conseller delegat d'Ebooking i són especialistes a aconseguir per als seus clients les indemnitzacions que els corresponen si un vol que han contractat es retarda o cancel·la, es queden a terra per overbooking o veuen com les seves maletes acaben perdudes. El 2023, volen créixer més i obtenir fins a 6,5 milions d'euros en compensacions per als seus clients.

reclamio
 

14.000 passatgers compensats

Durant el passat exercici, Reclamio va gestionar les peticions de compensació de 14.000 viatgers que, com a conseqüència de vagues, llargues cues ocasionades per la falta de personal en els controls d'accés i incidències de tota mena van veure com el vol que havien contractat es convertia en quelcom diferent a allò que s'esperaven. D'entre totes les aerolínies, les que més reclamacions van rebre van ser Vueling, Iberia i Ryanair i els aeroports amb més incidències, Barajas i El Prat. Cal recordar que, durant el segon trimestre de 2022, l'activitat aèria es va recuperar per complet una vegada es van retirar les restriccions a la mobilitat que va obligar a imposar la pandèmia. L'increment del volum de viatges va generar un creixement equivalent de les reclamacions per retards, cancel·lacions i extraviament d'equipatges.

A sis països

Amb seu a Sabadell, a la província de Barcelona, Reclamio opera actualment a Espanya, França, Alemanya, Itàlia, Portugal i Luxemburg i compta actualment amb una plantilla d'onze empleats. El 2023, esperen accelerar el seu creixement internacional i consolidar la seva presència a Alemanya i Portugal.