Steve Jobs ens va deixar fa tres anys, però les seves paraules encara segueixen amb nosaltres i els seus Emails se seguiran usant en contra seva, ja que usava paraules que un altre CEO hauria escrit amb més moderació. Però això no és de l'estil de Jobs.
Els correus electrònics de Steve Jobs es poden usar com a prova en demandes
Les paraules directes, feridores i de vegades fora de to, feien de Jobs un CEO carismàtic i atípic, però també es poden fer servir com a prova en demandes contra Apple, ara que s'han fet públics alguns dels seus correus electrònics.
Hem recopilat alguns dels millors Correus electrònics de Steve Jobs, detallant el moment en què els va enviar, per a qui anaven dirigits i el seu motiu. El que sí que revelen aquests deu correus electrònics és la personalitat oberta i sovint enginyosa, que va convertir el cofundador d'Apple en un dels CEOs més carismàtics de la seva època. A més, algunes de les seves tècniques per aconseguir els objectius que volia, consistien a manipular la gent per poder aconseguir-los. Jobs va dirigir les seves companyies d'una manera una mica diferent al que estem acostumats.

Els deu millors correus electrònics de Steve Jobs
10 - Dirigit als executius d'Apple, per prevenir que un servei rival sigui compatible amb l'iPod.
"Hem d'assegurar-nos que quan Music Match llanci la seva botiga de descàrrega de música, no puguin utilitzar l'iPod. Això pot ser un problema?"
9 - Per a una periodista de la universitat que no aconseguia resposta per part de l'equip de relacions públiques dels de Cupertino.
"Si us plau, deixa'ns en pau."
8 - Un missatge que va enviar Jobs a Jame Murdoch, executiu de Newscorp i encarregat de supervisar la companyia HaperCollins, un dels rivals d'Amazon que estava intentant augmentar els preus dels llibres electrònics.
"Uneix-te a Apple i veurem si tots podem tenir èxit per crear un important mercat de llibres electrònics a 12,99 i 14,99 dòlars."

7 - Per al cap de recursos humans d'Apple, després d'assabentar-se que Google va acomiadar un empleat que estava robant empleats d'Apple, cosa que les dues empreses havien prohibit fer.
":-)"
6 - Un missatge per a Ed Colligan, CEO de Palm, després que la companyia intentés robar un empleat als de Cupertino.
"Estic segur que t'adones de l'asimetria que hi ha en els recursos financers de les nostres respectives empreses. El meu consell és que facis una ullada a la nostra cartera de patents abans de prendre una decisió final al respecte."
5 - Per a un anunciant que va insultar a Steve Jobs dient-li que era un "imbècil" respecte a una publicitat per als mòbils.
"Per cert, ets un venedor genial."
4 - Una part d'un correu electrònic on es plantejava l'estratègia a seguir de la companyia de la poma per a l'any 2011.
"2011: Guerra santa amb Google."
3 - Un missatge enviat a un usuari d'un portàtil MacBook Pro, que no aconseguia que Apple Care li substituís el seu equip, tot i que s'havia mullat.
"Això és el que passa quan el teu MacBook Pro pateix danys per l'aigua. Són màquines professionals i no els agrada l'aigua. Semblaria que només estàs buscant algú amb qui enfadar-te en lloc de fer-ho amb tu mateix."

2 - Missatge als creadors d'iPodRip, a qui fins i tot Apple havia amenaçat de demandar-los.
"Canvieu-li el nom a les seves aplicacions. No és gran cosa."
1 - I per acabar, un correu electrònic per a un usuari d'iPhone 4, quan es queixava que la intensitat de senyal de l'antena del seu dispositiu es debilitava quan el sostenia des de la vora inferior esquerra. Un error que va fer parlar molt sobre l'iPhone 4.
"Simplement evita sostenir-lo d'aquesta manera."
No hi ha dubte que Steve Jobs era una persona fora del normal i aquests correus electrònics només serveixen per confirmar-ho. Podia no ser del gust de tothom les seves paraules, és cert, però l'ha convertit en el mite que és avui dia i estem segurs que els de Cupertino el troben molt a faltar. Hem conegut aquests deu correus electrònics gràcies a CNN Money.
No dubtem de l'eficiència de Tim Cook, un altre CEO obsessionat amb la feina i amb Apple, però aquest últim és molt més reservat i fins i tot més tímid que Jobs. Són dos CEO diferents, amb diferents maneres de portar la companyia de la poma. Fins i tot després de la seva mort, Steve Jobs continua rebent patents, totes elles relacionades amb el disseny de l'iPhone i iOS.
Què et semblen els deu correus electrònics de Steve Jobs? Explica'ns què opines sobre ells.