Un grup d'enginyers extreballadors de l'empresa SpaceX pertanyent a Elon Musk, han anunciat un nou projecte que podia jubilar al tren de mercaderies tal com com el coneixem.

És que han dissenyat una plataforma de càrrega elèctrica i autònoma que aconseguiria revolucionar la indústria ferroviària una vegada que aquesta s'apliqui de manera massiva.

Això ho han aconseguit fundant una companyia a la qual han posat Parallel Systems, amb la qual han aconseguit un finançament d'uns gairebé 50 milions de dòlars per construir les seves plataformes de càrrega autònoma i amb bateria elèctrica.

Elon Musk gran

Elon Musk

Quin és l'objectiu de jubilar el tren de mercaderies?

L'objectiu dels exenginyers de SpaceX, ubicats a Califòrnia, és el de revolucionar la indústria oferint un sistema que sigui més eficient, però alhora més net per al planeta.

Ja que busquen accelerar la donis carbonització del transport de mercaderies, per tant, disminuir l'impacte d'aquest tipus de transport al medi ambient. Oferint vehicles ferroviaris que segons els representants de Parallel Systems serien més nets, ràpids, segurs i econòmics que els trens tradicionals.

Tren de càrrega autònom

Tren de càrrega autònom

Com funcionen aquests nous vehicles ferroviaris?

Encara que per molt senzilla que sembli la idea de l'empresa, això no és del tot cert, sobretot en un mercat en el qual la majoria segueix apostant les locomotores pesades que funcionen amb dièsel.

El sistema de Parallel Systems estaria format per una sèrie de vagons o plataformes elèctriques i autònomes que transporten contenidors de mida estàndard.

Aquestes plataformes serien autopropulsades i a més poden unir-se a d'altres o moure's en solitari per recórrer el seu camí. Oferint un sistema de lliurament més eficient i ràpid en reduir els temps d'espera que s'associa a la càrrega de trens.

Comptaran amb una càmera bidireccional, encarregada del sistema de percepció que li permet visualitzar de manera autònoma. La seva bateria a més permet que es pugui recórrer de manera autònoma 800 quilòmetres i necessitessin només una hora per a la càrrega.

A més, les plataformes compten amb un sistema de seguretat basat en càmeres que detecten imprevistos. Vehicles que per exemple estiguin detinguts o alguns altres tipus d'obstacles. Sistema de frens d'emergència 10 vegades més ràpid que un tren tradicional.