Després de mesos d'anades i vingudes sobre com les polítiques aranzelàries impulsades per l'actual president dels Estats Units, Donald Trump, afectaran Apple, s'ha obert un nou capítol amb un revés inesperat. Ara, la proposta per impulsar la producció nacional tindrà un producte fet pel mateix mandatari, suposadament amb totes les característiques que exigeix a altres fabricants. Es tracta del Trump Mobile T1.
D'acord amb la informació compartida a Appleinsider, l'Organització Trump ha anunciat el llançament de Trump Mobile, una nova xarxa de telefonia mòbil que es presenta com un servei "totalment nord-americà". La iniciativa inclou la pròxima arribada del T1, un telèfon intel·ligent que, segons els seus promotors, està "dissenyat i fabricat als Estats Units, i que curiosament, planeja el seu debut a l'agost, abans del llançament de l'esperat iPhone 17 d'Apple.
El Trump Mobile vol competir amb l'iPhone 17, però els números no donen
Al lloc oficial de Trump Mobile, el T1 es descriu amb una estètica daurada, una pantalla AMOLED Punch-Hole de 6.8 polzades, sensor d'empremtes dactilars sota la pantalla, "desbloqueig facial AI", sistema operatiu Android 15, 256 GB d'emmagatzematge intern expandible, 12 GB de RAM, una càmera principal de 50 MP i una bateria de 5000 mAh amb càrrega USB-C. El preu de prevenda es va fixar en 499 dòlars, amb un pagament inicial de 100 dòlars.
Malgrat l'ostentació després de l'anunci, ràpidament les afirmacions sobre el dispositiu s'han començat a esfondrar. Mentre que l'Organització Trump l'ha promocionat com un dispositiu "dissenyat i fabricat als Estats Units", en contrast amb la pràctica d'Apple d'assemblar els seus iPhones majorment a Àsia, experts afirmen que comparteix notables similituds amb el T-Mobile REVVL 7 Pro 5G, un telèfon intel·ligent Android fabricat per Wingtech, propietat del fabricant xinès Luxshare
Això suggereix que el T1 podria ser una versió redissenyada d'un dispositiu ja existent, amb una nova carcassa i ajustos estètics. El preu del REVVL 7 Pro 5G al mercat, fins i tot amb ofertes, ronda els 169 dòlars a 250 dòlars, cosa que contrasta amb el preu de 499 dòlars del T1.
Experts en la indústria tecnològica han subratllat les complexitats de fabricar un telèfon intel·ligent completament als Estats Units, a causa que els components crucials no tenen una producció a gran escala al país, cosa que obligaria a importar-los.
Si bé empreses com Qualcomm tenen la seva seu als Estats Units, subcontracten la fabricació dels seus xips a tercers a l'estranger. A més, establir una cadena de subministrament completa i una força laboral qualificada per a la fabricació de smartphones a gran escala implica desafiaments significatius i una inversió considerable, cosa que fins i tot gegants com Apple han trobat complex. Actualment, un smartphone "totalment" fabricat als Estats Units resultaria en costos de producció extremadament alts, que no es cobreixen amb un preu de venda d'uns 500 dòlars.
Si bé la promesa d'un telèfon intel·ligent dissenyat i fabricat al país ressona amb un sector de la població, plantejar-se competir en tan poc temps amb l'iPhone 17, un dispositiu amb una cadena de producció global consolidada, no sembla viable, ni econòmicament sostenible a llarg termini, més enllà de l'impacte que pugui tenir com una estratègia inicial enmig d'una campanya política.