Steve Jobs va ser un autèntic geni, però una de les seves principals facultats va ser la d'envoltar-se de persones realment bones en la seva feina. Des del bo d'Steve Wozniak amb qui va fundar Apple fins a Jony Ive, encarregat de dissenyar els dispositius més icònics d'Apple.
No obstant això, trobar aquestes persones no és gens senzill, però Jobs tenia un do per a això. El cofundador d'Apple aconseguia atraure els millors gràcies a unes entrevistes molt peculiars, anomenades posteriorment com "el test de la cervesa".
Steve Jobs tenia un truc per fer les millors entrevistes de feina
He construït gran part del meu èxit gràcies a trobar persones veritablement talentoses, i no conformar-me amb jugadors 'B' i 'C', sinó realment buscar els jugadors 'A'". Vaig descobrir que quan reuneixes prou jugadors 'A', quan passes per la increïble feina de trobar aquests jugadors 'A', realment els agrada treballar entre ells. Steve Jobs.
El test de la cervesa, alguna cosa més que una entrevista de feina
Cada mestre té el seu llibret i, igual que Tim Cook valora 5 funcions per damunt de tot per treballar a Apple, Steve Jobs tenia la seva pròpia tècnica. Les entrevistes de feina sovint solen ser avorrides i relativament fàcils de preparar, i per això a Steve Jobs no li agradaven.
Per aquest motiu, va idear una nova manera d'entrevistar que consistia a conèixer la persona d'una manera més profunda i valorar si realment tenia potencial per crear alguna cosa gran. I per a això, se'ls emportava a fer un passeig o a prendre alguna cosa per simplement xerrar.
Els porto a dinar, faig un tomb amb ells o simplement passar l'estona. Faig preguntes com 'Digues-me què vas fer l'estiu passat?' o 'Quan va ser l'última vegada que vas aconseguir alguna cosa?'. No hi ha una resposta correcta o incorrecta. Consisteix a fer tot el possible perquè parlin sobre una experiència i fer que et mostrin les seves personalitats genuïnes. Steve Jobs.
Steve Jobs era una persona molt peculiar i tenia un autèntic do per escollir els millors
Ara, per dur a terme aquest test és imprescindible que l'entrevistador, en aquest cas Steve Jobs, sàpiga què és el que busca i si aquesta persona encaixarà, més enllà de les seves aptituds acadèmiques o professionals.
No sabem si Apple continua utilitzant aquest sistema, coneixem algunes de les preguntes que solen fer en les seves entrevistes, però sempre ha estat bastant secret el mètode de contractació de la companyia. Especialment de les persones més importants.
Steve Jobs era un personatge d'allò més peculiar, capaç de gairebé tot i amb històries genials i divertides. Al llarg de la seva vida es va riure de Windows en plena presentació, va criticar sense pietat l'última pel·lícula de Marvel trucant al director, va presentar un dispositiu en una petita butxaca i va llançar un iPod a una peixera, i hi ha moltes històries interessants més.
