Si alguna vegada has tingut l'oportunitat de llegir un bon llibre, sabràs del plaer que produeix la lectura. Són molts els qui diuen que els agrada llegir i, no obstant això, les estadístiques que apareixen anualment reflecteixen que es llegeix menys del que es confessa.

Els factors pels quals no llegim tant com volguéssim són variats. El preu dels llibres en alguns casos, l'escàs temps diari del qual disposem per a una activitat que requereix una atenció plena, la temptació que suposen les pantalles dels mòbils… Per això, els audiollibres i l'auge que estan coneixent han arribat per tirar pel terra les excuses o disculpes que han anat allunyant-nos de la lectura.

Storytel és una companyia sueca que porta uns anys al mercat i el funcionament del qual molts l'equiparen al del exitós Spotify en el món de la música. La universalització de Spotify, l'ús massiu dels mòbils, l'increment espectacular de vendes que els auriculars han viscut en els últims anys, han permès que un nínxol de mercat com el del audiollibre hagi passat de ser pràcticament residual la dècada passada a convertir-se en un negoci creixent amb cada vegada més adeptes. En certa manera, un recorregut similar al que està vivint el podcast.

L'audiollibre no està per a substituir al llibre de paper o a l'electrònic sinó per a servir com a alternativa a aquests i així oferir més opcions per als qui estimen la lectura. Storytel va arribar a Espanya en 2017 després d'una positiva experiència en països com Suècia, Dinamarca, Noruega i Holanda, entre altres, i ofereix un servei de tarifa plana de 9,99 euros al mes, tant en audiolibros com en ebooks o llibres electrònics per a poder escoltar-los o llegir-los a través de la seva pròpia app disponible en iOS i Android tant per a mòbil com tablet. Tanmateix, Storytel ofereix un període de prova gratuït de 14 dies perquè el possible usuari conegui el funcionament del servei.

En el seu catàleg es poden trobar milers de títols. Des de novel·les a llibres infantils, passant per biografies, llibres d'idiomes, poesia o textos històrics o enfocats en el món de l'empresa. A la fi de 2018 comptava amb 3.000 títols en castellà procedents de més de 150 editorials.

Segons dades ofertes per la companyia nòrdica, l'usuari mitjà de Storytel consumeix una mitjana de 20 títols a l'any, el doble que el que llegeix el lector mitjà de llibres en paper.

Finalment i per als qui es preguntin sobre la qualitat de les veus que donen vida als textos dels audiolibros, cal assenyalar que els qui graven els títols són narradors professionals de contrastada experiència, la qual cosa enriqueix, sens dubte, l'experiència d'escoltar un llibre.