
L'eliminació de restriccions de programari en dispositius amb iOS 13 per instal·lar aplicacions fora de l'App Store ja és possible gràcies a checkra1n, el primer jailbreak compatible amb l'última versió del sistema operatiu dels iPhone i iPad.
La novetat ha estat presentada pel desenvolupador i hacker Axi0mX, més conegut per presentar "checkm8", una tècnica que permetia treure una vulnerabilitat i alliberar així gairebé totes les CPU de la sèrie A d'Apple fins al xip Bionic A11.
Checkra1n és el primer jailbreak compatible amb iOS 13
D'acord amb una publicació de 9to5mac, el mètode "checkm8" utilitzat per Checkra1n es considera incompatible ja que es basa en una vulnerabilitat de maquinari. Per això Apple no pot simplement parxar-lo amb una actualització de programari, i és justament per això que és compatible amb l'última actualització d'iOS 13.
En concret, la nova eina, encara disponible en versió beta, és capaç de fer jailbreak en gairebé tots els dispositius Apple entre iPhone 5s i iPhone X amb iOS 12.3 i versions posteriors. Mentre que en la línia d'iPad, funciona amb els models iPad Air 2, l'iPad Pro de primera generació i l'iPad de cinquena generació. En aquest sentit, el seu creador fa una acotació:
Aquesta versió és una versió preliminar beta primerenca i, com a tal, no s'ha d'instal·lar en un dispositiu primari
Per utilitzar aquest mètode i personalitzar el sistema operatiu dels iPhone i iPad es requereix un ordinador. L'aplicació necessària per executar el procés de jailbreak només està disponible per a macOS en aquest moment. I segons la guia d'ús de Checkra1n, ja estan treballant en versions per a Windows i Linux, que s'afegiran en una versió posterior.
L'eina encara es troba en una etapa molt primerenca del seu desenvolupament, però està disponible públicament per als valents que vulguin ajudar a provar-la Series un d'ells?