Aquest passat dilluns va tenir lloc un nou programa de "La Revuelta", el programa de David Broncano que s'emet per RTVE. D'acord amb xifres esmentades per la cadena de TV, el programa va superar gairebé els 5 milions de televidents sent el més vist del dia. El més curiós d'aquesta emissió és que el presentador va mostrar a l'artista Dani Martín el seu propi iPhone però sense res atractiu, és a dir, la interfície semblava d'un mòbil dels noranta. Com ho va aconseguir? A continuació et revelem el seu secret.
David Broncano ha convertit el seu iPhone en un mòbil antic amb Minimalist Phone
Tal com ens ho van explicar primer els nostres col·legues d'Andro4all, David Broncano en un inici va entrevistar Dani Martin però va obtenir dades valuoses sobre el temps que fa servir el seu iPhone. És una cosa que també hem esmentat aquí a iPadizate, una funció que fa 6 anys i que sí està sent utilitzada per crear consciència de l'ús excessiu que donem als nostres dispositius.
L'artista també li va preguntar sobre el temps que passava Broncano al seu iPhone i va ser aleshores quan el resultat ens va deixar bocabadats en veure que l'iPhone estava lliure de la interfície normal d'iOS. Va confessar obertament que vol utilitzar menys el mòbil i que ara sembla "un mòbil soviètic de l'any 99".
Un iPhone sense res gràcies a l'app Minimalist Phone
En finalitzar la mostra del seu iPhone, Broncano va dir a l'artista que després li revelarà quina app és la que utilitza. Però nosaltres ens avancem i et diem que aquesta app porta per nom "Minimalist Phone". Aquesta app en qüestió elimina totes les icones d'iOS i et mostra una pantalla en blanc i negre amb accessos directes. L'app és "gratuïta" en la seva descàrrega però només per provar-la per temps limitat. Hauràs de pagar una subscripció de 9,99 euros a l'any si és que desitges conservar-la.
L'ús excessiu dels dispositius, com combatre'l?
El mateix Dani Martin va esmentar que va intentar comprar un mòbil antic, el problema que va afrontar va ser al moment de fer pagaments personals o de la seva empresa. Potser sigui l'excusa perfecta per no allunyar-nos de l'addicció del mòbil, tenir apps essencials que no ens permetin del tot allunyar-nos d'un ús excessiu. David Broncano va complementar aquesta intervenció de l'artista esmentant que és possible utilitzar totes les apps del mòbil però "és un rotllo" fer-ho. Mostra que Dani Martin no estava tan enganxat al seu mòbil és que amb prou feines ha tornat a utilitzar WhatsApp, al que Broncano va esmentar que tampoc no el feia servir en el seu moment.
David Broncano li mostra el seu iPhone buit a Dani Martin
L'ús de Dumb Phone és un dels esforços per combatre l'ús excessiu dels mòbils avui dia, també hi ha una opció a Android però aquí és on es converteix en un "launcher". N'hi ha diversos però el més conegut és "Minimalist Launcher", una cosa similar a l'aplicació per a iPhone però aquí aplica l'estil visual en la seva totalitat.
Apple ha intentat entrar en aquest combat amb la seva funció de Temps de pantalla tot i que hi haurà alguns usuaris que no resisteixin la temptació d'utilitzar una aplicació o pàgina web durant una estona més, si és que han establert límits de temps. Com evites utilitzar el mòbil més del compte? Utilitzes Temps de pantalla de l'iPhone?
