Gaudeix de la beta de Windows 10 al teu Mac amb Parallels
Windows 10 acaba de sortir en versió Beta per a tots aquells usuaris que s'atreveixin a provar la nova versió del sistema operatiu de Mircrosoft. Encara que cal deixar molt clar, com el seu propi nom indica, que aquesta versió és una beta de Microsoft i podria contenir certs errors que podrien no deixar funcionar correctament el teu ordinador.
Aquells que us atreviu a instal·lar-lo en un equip al complet substituint el vostre actual Windows 7 o 8, hauríeu de tenir cura si el tindreu instal·lat per no perdre cap fitxer important. Per això és recomanable que feu una còpia de seguretat de totes aquelles coses que no vulgueu perdre per sempre.
Com instal·lar Windows 10 a Mac amb Parallels
Com a regla general, les versions Beta és millor instal·lar-les en un equip que no sigui el que anem a usar habitualment per no tenir problemes, per això la millor opció amb la qual podem comptar és un Mac, i instal·lar-la en el programari de virtualització Parallels.
Si tens la màquina virtual Parallels i vols instal·lar aquesta beta, t'expliquem els passos que has de fer per aconseguir-ho:
- Abans d'instal·lar una màquina virtual necessitem inscriure'ns al Programa Insider i descarregar Windows 10 Technical Preview.
- Descarregar Windows 10 shell Technical Preview VM al nostre Mac amb Parallels Desktop 10 instal·lat, fem doble clic a l'arxiu per descomprimir el shell de la màquina virtual i moure'l a la ruta ~/Documents/Parallels /
- Fem doble clic a l'arxiu shell.pvm de Windows 10 Technical Preview VM. Parallels Desktop ens preguntarà si hem copiat o mogut la màquina virtual: fem clic a copiat.
NOTA: Si el nostre Mac té 4 GB de RAM, Parallels Desktop ens sol·licitarà disminuir la quantitat de memòria RAM assignada a la màquina virtual: haurem de prémer al botó "no canviar".
- En aquell moment la màquina virtual ens mostrarà una pantalla d'execució de prearrencada en blanc (PXE). Anem al menú d' accions i detenim la màquina virtual:
- Tornem al menú Accions - Configuració ... - Maquinari - CD/DVD - Connectar a: - Seleccionem un fitxer d'imatge ... -> localitzem el fitxer WindowsTechnicalPreview.iso i l'escollim.
- Ara s'executarà la versió de Windows 10 Technical Preview VM a la màquina virtual shell - Continuem amb la instal·lació.
- Quan la instal·lació hagi finalitzat, creem un compte d'usuari i d'accés de Windows 10 Technical Preview.
- Ara, per instal·lar Parallels Tools només hem de fer clic a la pestanya Dispositius - CD/DVD 1 - Connectar Imatge ... - localitzar prl-tools-win.iso en:
Aplicacions -> Parallels Desktop -> Contents -> Resources -> Tools- i connectar aquesta imatge a Windows 10 Technical Preview VM màquina virtual shell.
- A la màquina virtual anem a aquest PC i fem doble clic a DVD Drive (D 🙂 Parallels - continuar amb la instal·lació de Parallels Tools.
- Quan hàgim acabat de fer totes les configuracions, podrem apagar la màquina virtual i canviar-ne el nom a la finestra de configuració.
Com veieu, és bastant fàcil instal·lar i gaudir amb la versió beta de Windows 10 abans que arribi la versió definitiva en uns mesos. Tal com us vam dir abans. és recomanable que feu la instal·lació en un ordinador o disc dur en què no feu gaire feina, més que res per precaució. Si heu seguit aquest tutorial que han compartit els nois de 9to5Mac, expliqueu-nos les vostres impressions i no oblideu compartir usant els botons que estan una mica més amunt. Gràcies!