Per primera vegada des que es va llançar públcament el 2006, Spotify està a punt de començar a fer proves reals amb el seu primer dispositiu físic destinat als seus usuaris. Es tracata d'un gadget que es converteix en un assistent intel·ligent controlat per veu per als cotxes.

Des de la companyia sueca l'han batejat com a Car Thing i pretenen que serveixi per ajudar-los a comprendre millor com els usuaris escolten la música de Spotify mentre es mouen en automòbil. El període de proves començarà a dur-se a terme durant les properes setmanes a través de l'obsequi del dispositiu que rebran alguns dels usuaris de Spotify Premium.

Car Thing

Car Thing és un petit gadget que s'endolla a l'encenedor del cotxe i que al seu torn es connecta al vehicle i al mòbil a través de la connexió Bluetooth. Com passa amb els assistents de veu Siri o Google Assistant, per poder accedir a la música del compte de Spotify de l'usuari, aquest haurà d'adreçar-se a Car Thing mitjançant la locució "Hey, Spotify" i a partir d'allà dictar el que es vulgui escoltar.

El nou dispositiu de Spotify mostrarà a tota hora el nom de la cançó i de l'artista que s'estigui reproduint a la seva pantalla circular, mentre que gràcies als botons es podrà tenir accés als ajustaments que prèviament hagi decidit preestablir l'usuari perquè actuïn de manera recurrent.

El període de prova de Car Thing està a punt de convertir-se en realitat i tindrà lloc als EUA només. Es desconeix quants usuaris Premium seran els elegits per anar provant-ho i així la companyia tecnològica anirà traient les seves pròpies conclusions sobre l'ús que en vagin fent els clients.

La mateixa Spotify ha comentat des del seu blog corporatiu que Car Thing "va ser desenvolupat per ajudar-nos a aprendre més sobre com les persones escolten música i podcasts".

Malgrat que des de Spotify han manifestat que el seu negoci continua basant-se en el streaming de música i altres continguts d'àudio, i no en la venda de maquinari, el cert és a més de Car Thing no és l'única marca que han registrat destinada a dispositius físics, segons sembla. Home Thing i Voice Thing també han estat registrats per Spotify, la qual cosa podria ser un indicatiu que estarien pensant en el creixent mercat dels altaveus intel·ligents.

El futur pròxim

Malgrat l'anunci del començament de les proves reals amb un grup de clients Premium escollits, Spotify no està mostrant cap entusiasme perquè Car Thing es converteixi una realitat per a la resta dels usuaris en un futur pròxim. Una cosa que els experts creuen que acabarà passant més aviat que tard, entre altres coses per no perdre quota de mercat respecte a altres empreses que ja comencen, és oferir assistents físics de veu per a vehicles.

Així mateix, Spotify a més de regnar al món com a servei de streaming de música, s'està bolcant en l'univers podcast i per a això té previst realitzar inversions per valor d'uns 500 milions d'euros el 2019. Un segment, aquest del podcasting, que resulta realment atractiu per als usuaris de Spotify que fan un ús diari del cotxe i per al qual les proves del Car Thing podrien ser del més interessants.