Has rebut últimament alguna trucada|crida comercial d'aquestes que arriben en el pitjor moment i de les quals s'encarrega un teleoperador especialment insistent? Si la resposta és sí, t'en compte que, potser, no hi ha malament que per bé no vingui, perquè l'empresa que ha promogut l'esmentada trucada|crida (l'operador no, el només està fent el seu treball|feina) podria estar incomplint la Llei segons que hora t'hagi trucat|cridat i, fixa't per on, fins i tot pots tramitar una denúncia i aconseguir que no tornin a molestar-te més.

bloquejar numero telefono anomenades comercials spam k1hG U150491616508M2C 1248x770@El Comerç
 

Horari legal

A Espanya, les trucades amb finalitats comercials estan regulades per la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris, que estableix una sèrie d'obligacions a complir per part de l'empresa emissora de les trucades|crides. Entre elles, figura la necessitat de deixar clara la identitat de qui truca i de qui promou la trucada|crida i especificar la finalitat comercial de la mateixa. Una altra oblgación, la més important, té a veure amb l'horari de trucades|crides permès: només poden realitzar-se entre les 9 del matí i les 9 de la nit. I sempre de dilluns a divendres. A més, i encara que no aquest regulat per Llei, a Espanya és costum que les trucades|crides no tinguin lloc entre les 15.00 i les 16.00 h i que es produeixin no les 9, si no a partir de les 10.00 h, encara que això té a veure més amb codis ètics que amb normatives legals.

Denúncia

Si la trucada|crida es produeix fora dels horaris legals per a això i no vol atendre, l'usuari té tot el dret a presentar denúncia oficial davant de les autoritats competents en matèria de consum al seu lloc de residència. En fer-ho, s'haurà d'iniciar una investigació que, sempre, tindrà com a resultat final una multa a l'empresaen qüestió. També, per descomptat, pots reclamar fins a danys i perjudicis si consideres que s'han produït. A Saragossa, per exemple, un Jutjat ha considerat que Vodafone va desenvolupar una tasca comercial telefònica "abassegadora i assetjadora" sobre un client que havia sol·licitat extrajudicialment que eliminessin els seus registres de la base de dades de la companyia i que, en conseqüència, ha d'indemnitzar-lo amb 6.000 euros en haver-li causat danys "morals i psicològics"

Les trucades|crides vinculades a qüestions tècniques no estan afectades per aquests horaris, però les que es realitzen per reclamar deutes, sí. Tot depèn, en definitiva, de l'|com deenfadat que estiguis i de les ganes de fastiguejar-los tant o més del que ells ho han fet però, també cal recordar-ho, una altra opció intel·ligent és bloquejar els números|nombres des d'on anomenen les companyies més insistents o passar tu directament a l'acció i trucar|cridar-los per veure què volen i, per descomptat, recordar-los tot el que estan fent malament i avisar-los que s'exposen. Si ets els prou contundent (a mi em va passar amb una empresa de recobraments que reclamava un deute fals) arribaran fins i tot a bloquejar-te a tu ells.