Greenpeace i la Fundació la Caixa, que presideix Isidre Fainé, lideren per segon any el rànquing d'entitats socials amb més seguidors a Twitter, segons l'estudi de l'Associació d'Internautes, que analitza la comunitat digital de més de 150 entitats de l'Estat espanyol de l'àmbit de la filantropia –fundacions i ONG-.
L'informe confirma la tendència a l'alça en el nombre de seguidors a les xarxes socials d'aquest tipus d'entitats, que des de 2018, creixen a un ritme del 12,9% i sumen més de 28,4 milions de seguidors a Facebook, Twitter i Instagram.
La Fundació la Caixa es manté com la primera fundació d'acció social a Twitter, ja que compta amb 554.400 seguidors tenint en compte la suma dels diferents perfils a través dels quals desenvolupa la seva obra social a les xarxes.
L'estudi confirma un creixement i una certa estabilitat. A més de Greenpeace i la Fundació la Caixa, les úniques que tenen una comunitat superior al mig milió de persones, al top ten de les entitats socials amb més seguidors a Twitter figuren els perfils en espanyol de la Unesco, Metges sense Fronteres, l'Unicef, Amnistia Internacional, Save the Children i la Creu Roja; així com la Fundación Carolina i l'Associació Espanyola contra el Càncer.
Les deu més seguides
La comunitat digital de les deu entitats socials més seguides reuneix gairebé tres milions de persones a Twitter, experimentant un creixement d'un 2,5% respecte de la primera edició de l'estudi, quan no arribaven als 2,8 milions.
En el conjunt de les xarxes (Facebook, Twitter i Instagram), aquestes entitats socials sumen més de 8,8 milions de seguidors, respecte als 7,5 milions que comptabilitzaven el 2018. Facebook es manté com la xarxa en què registren més followers (més de 5,1 milions), seguida de Twitter (2,9 milions) i Instagram (855.000).
Metges sense Fronteres i Greenpeace són les entitats socials amb més seguidors en el conjunt de xarxes (1,6 i 1,5 milions, respectivament), en un rànquing en el qual la Fundació la Caixa es manté com la primera fundació d'acció social, amb més d'1,2 milions de followers.
La comunitat digital de les més de 150 fundacions espanyoles estudiades per l'Associació d'Internautes depassa els 28,4 milions de seguidors a Facebook, Twitter i Instagram, 3,3 milions més que en la primera edició, quan se situava en 25,1 milions.