Va ser un dels temes de la campanya electoral i va enfrontar als qui ho negaven després d'haver-s'hi compromès amb la UE amb els que presentaven la realitat sense pal·liatius als qui acabaran pagant la factura, que són els conductors. Ara, de moment, s'ajorna el que semblava inevitable: el 2024 no s'haurà de pagar per utilitzar les autovies.

/uploads/s1/35/40/52/65/autovia-a7-kokoo_15_630x420.jpeg
 

Com s'ha aconseguit?

Encara que, com va revelar Pere Navarro, el màxim responsable de la DGT, el Govern s'hi havia compromès, la Comissió Europea indica ara que, dins de la "revisió del Pla de Recuperació" s'ha sol·licitat ajornar aquesta mesura. El Govern, com a alternativa, es compromet a "impulsar" més i millor la mobilitat sostenible. En tant que a Brussel·les sempre s'han mostrat a favor d'acceptar modificacions en aquest tipus de plans, tot indica que la petició del Govern s'acceptarà i el 2024 no s'haurà de pagar.

Qui deia la veritat?

El cert és que, veient com queda tot, ningú no mentia; però sí que és cert que el Govern deia la veritat a mitges. Pere Navarro tenia raó quan va dir que caldria pagar i l'oposició també encertava quan pronosticava el que, per culpa d'un plantejament traslladat a Brussel·les per l'Executiu. Mentia el Govern? Tampoc, perquè indicaven la seva "voluntat" era no aplicar cap sistema de pagament per ús en autovies. Perquè aquesta voluntat ser convertís en alguna cosa més feia falta, això sí, el que s'ha fet ara. Què ha passat per tant? El que succeeix molt sovint: es fingeix sense donar i es decideix si es llança el (en aquest cas) ganxo d'esquerra o no segons reaccioni el personal. S'acabarà pagant? Dependrà de l'evolució de l'economia, dels preus dels carburants i, fins i tot, de les perspectives electorals de cada un. L'indubtable és que la tecnologia que permetrà el pagament per ús ja existeix i que hi ha, fins i tot, empreses espanyoles implantant-la en altres països.